Senaste nytt

USDM Award: Det går inte längre att välja Lufthansa flygningar fr o m 2013-NOV-01

agehall

Medlem
Det här låter ju oroväckande. Hoppas verkligen att Björnström inte har rätt i sina farhågor...

Funderar på om det inte kan vara så att den stundande övergången till OW är vad som spökar. Jag ser det som helt orimligt att de, vilket man får intrycket av nu, skulle dra in alla partner awards.
 

Matsson

Medlem
Från 2013-11-01 är det däremot omöjligt att boka LH överhuvudtaget. Positioneringsflygen till FRA för vår del inför OZ i F till ICN var endast möjlig med SK
 

joemume

Medlem
Från 2013-11-01 är det däremot omöjligt att boka LH överhuvudtaget. Positioneringsflygen till FRA för vår del inför OZ i F till ICN var endast möjlig med SK

Kan du utveckla denna lite? Har det att göra med deras upphörande av joint venture?
 

Dr. Miles

Expert
Jag har flyttat all inlägg om detta ämne till en separat tråd för att uppmärksamma situationen.

Hoppas ni har överseende med detta.
 

Matsson

Medlem
Det började med kort inlägg i tråd på FT, där skribent hävdar att 1 nov. är sista dag för LH överhuvudtaget med USDM poäng.
Vi har en resa bokad i oktober med OZ i first ARN-FRA-ICN-NRT där LH C gick alldeles utmärkt. till FRA. Vi gjorde således nästa bokning omedelbart för 3 veckor sedan
ARN-FRA-ICN-SIN i februari 2014. Tre olika agenter både sverigenummer och USA informerar om att LH ej är möjligt efter 2013-11-01.
Praktiskt sett innebär det ju bara något längre layover i FRA då SK är enda möjlighet. Jag tror säkert att sammanslagningen är orsak till denna förändring, och delar nu Björnströms uppfattning om att det är en god ide att köpa och omedelbart bränna poängen. Risk finns ju att även TG och OZ väljer att fasa ut USDM ur sina awardsystem när som helst.
Tyvärr för oss kommer vi enligt Dr Miles knappast att hitta tre F Awards på samma flight inom AAdvantage.
 

Dr. Miles

Expert
Det hände ungefär likadant när bmi hade beslutat att lämna Star Alliance.
Man kunde inte välja Lufthansa gruppens flygningar (Lufthansa, Austrian, Brussels Airlines, SWISS) på bonusresor med bmi Diamond Club långt innan bmi faktiskt lämnade Star Alliance.
 
Toppen