Senaste nytt

Miles&More poäng för SAS P-klass efter uppgradering

Flyger SK945 ARN-ORD på torsdag, bokad i V och har mitt LH M&M nummer inlagt för att nå SEN-status asap, har ca 20K poäng kvar dit (ja, det har flugits en del i M sedan årsskiftet ....). V på SK ger 100% intjäning på M&M. Nu har jag änvänt 15,000 EB-poäng för att göra en confirmed upgrade till Y. Fick bekräftelse idag via email att uppgraderingen gått igenom, i samma email fick jag en ny biljett med ny bokningsklass P. Enligt M&M's hemsida ger bokningsklass P på SK inga poäng. Normalt är det ju den ursprungliga bokningsklassen som är poänggrundande så det borde inte vara något problem. Detta har alltid fungerat när jag gjort liknande uppgraderingar stand-by vid gaten, då har ingen ny biljett utfärdats. Vad som gör att jag tvekar i detta fall är att min nya bokning finns på LH's hemsida med bokningsklass P. Rimligtvis borde jag väl få poäng för den bokningsklass jag faktist bokat och betalat för, dvs V (100%)?
 

Senator

Moderator
Du kommer kanske få jobba med lite retro-registrering här, så behåll ditt boardingkort och ursprungskopia av resan. Om info som SAS nu skjuter över till M&M säger bokningsklass "P" och det står 0:
https://www.miles-and-more.com/onli.../flight/offer?nodeid=2510338&l=en&cid=1000354
så finns det tyvärr stor chans för att du får skriva ett brev senare till killarna och tjejerna i Verl.

Om jag har uppfattat rätt så är "P" på SAS EB Award i Ekonomi Extra. Vad SAS har "F" till vet jag inte :)

Maila:
Miles & More
Postfach 1200
33409 Verl
Germany

kan använda följande formulär:
http://www.miles-and-more.com/mediapool/pdf/80/media_1564593780.pdf

Hoppas jag har fel, men gissar det är detta som händer.....
 
Hej Senator och tack för snabbt svar!

Japp "P" på SAS är EB Award i Y, kollade oxå det. Låter som det blir en del trixande med M&M customer service .... Tänker dock inte ge mig .... :)

Om mot förmodan poängen trillar in utan problem meddelar jag här .....
 
Hej Senator och tack för snabbt svar!

Japp "P" på SAS är EB Award i Y, kollade oxå det. Låter som det blir en del trixande med M&M customer service .... Tänker dock inte ge mig .... :)

Om mot förmodan poängen trillar in utan problem meddelar jag här .....

Hur gick det?

Jag har själv precis fått en ny biljett utfärdad i "P" och funderar lite på hur jag ska göra med poängintjäningen. Om jag krediterar poängen (som ursprungligen var bokad i V) till Aegean Miles&Bonus blir jag ju guld i och med morgondagens tur om jag får poäng enligt ursprunglig klass.

Om jag istället låter poängen gå till SAS går det automatiskt då tro utan att jag eventuellt behöver trixa med efterreggistreringar och tjat?
 
Last edited:
Toppen