Senaste nytt

Problem med AMEX i SAS läsare med nytt kort

Holloman

Medlem
Fick ett nytt Amex/Eurobonus kort för ett par månader sedan. Sedan dess har jag haft problem med att få SAS kortläsare (och övriga på flygplatserna) att hitta mina resor. Vissa läsare hittar dem, vissa hittar dem efter flera försök, men i de flesta fallen får personalen leta rätt på min resa i datorn. Jag ringde Amex för att be om ett nytt kort, men fick besked om att det hängde ihop att de numera har chip på korten och mycket av informationen sitter där istället för i magnetremsan.

kontentan var att problemet var känt och att det jobbades på det, men ett nytt kort skulle inte lösa problemet.

Är det fler av er som haft samma problem?
 

possum

Medlem
Jag har precis samma problem med mitt kort. Det funkar oftast men först efter 3-4 försök. Ibland går det inte öht. Jag antar att man helt enkelt får svälja förtreten och klistra dit den där travelpass-grejen på telefonen.
 

Johan_G

Medlem
Mina bokningar brukar hittas med en gång, dock får jag ofta ett idiotiskt felmeddelande som säger att magnetsremsan är skadad och att jag ska kontakta kortutgivaren, efter det kommer alltid bokningen upp ändå. Det känns lite förvirrat.

Förresten, hur funkar det med Amex om man hoppar upp eller ner i status på EB, utfärdar de ett nytt kort med nytt kortnummer då eller får man behålla det gamla?
 

ski

Medlem
Mina bokningar brukar hittas med en gång, dock får jag ofta ett idiotiskt felmeddelande som säger att magnetsremsan är skadad och att jag ska kontakta kortutgivaren, efter det kommer alltid bokningen upp ändå. Det känns lite förvirrat.

Förresten, hur funkar det med Amex om man hoppar upp eller ner i status på EB, utfärdar de ett nytt kort med nytt kortnummer då eller får man behålla det gamla?
Det kommer ett nytt kort med de fem sista siffrorna annorlunda. Fick ett sådant förra veckan.
 

Holloman

Medlem
Hmm, för att komma runt problemet med att SAS läsare slumpmässigt inte hittar min bokning på AMEX kortet skaffade jag som komplement ett EB/Diners. Det började bra, men efter att ha testat det i en check inautomat och fast track med positivt resultat så fungerade det inte i de två läsarna i loungen på Arlanda. Blir mer och mer övertygad om att det inte är mitt SAS/Amex kort som i sig är problemet.
 

micsjo

Medlem
Hm. Lägger alltid biljetten på mitt platinakort. Fungerar felfritt varenda gång. Dock ett gammalt utan chip! Jag undrar om jag är den siste i landet som har utan chip?
 
Toppen