Senaste nytt

Bokat T/R Stockholm-London om ett par veckor, fråga på det

Danonino

Medlem
Hej,

Här kommer (kanske) en dum fråga... Jag och min hustru reser om ett par veckor till London och har köpt biljetter direkt på BA´s hemsida. Idag fick jag dock reda på att min fru måste till Berlin i affärer den dagen vi skulle rest från Arlanda. Hon kommer dock att resa direkt från Berlin till London medans jag åker från Arlanda till London själv. Min fråga är som lyder: Då min fru inte utnyttjar biljetten ARN-LHR, behöver hon/vi meddela BA detta då hon ska åka hem med BA på den ursprungliga biljetten?

Vänligen
D
 

Senator

Moderator
Hej,

Här kommer (kanske) en dum fråga... Jag och min hustru reser om ett par veckor till London och har köpt biljetter direkt på BA´s hemsida. Idag fick jag dock reda på att min fru måste till Berlin i affärer den dagen vi skulle rest från Arlanda. Hon kommer dock att resa direkt från Berlin till London medans jag åker från Arlanda till London själv. Min fråga är som lyder: Då min fru inte utnyttjar biljetten ARN-LHR, behöver hon/vi meddela BA detta då hon ska åka hem med BA på den ursprungliga biljetten?

Vänligen
D

Om din fru inte dyker upp på utresan kommer hennes returresa per automatik avbokas.. Du måste då köpa en ny biljett från LHR till ARN.
 

Concorde

Founding Member
Är biljetten flexibel?
Som Senator säger droppar man första segmentet så tappar man resten av resan. Så gör alla bolag på restriktiva samt semi-flex biljetter.

Ni har två val:
Om ej flexibel - biljetten brinner inne och ni får köpa nytt från LHR-ARN så ni flyger hem tillsammans.
Om flex: boka av, få pengar tillbaka, köp nytt enligt nytt resemönster.
 

Danonino

Medlem
Hej, tack för väldigt snabba svar. Biljetten är inte flexibel tyvärr. Jag får ta en diskussion med hustrun så får vi se hur vi löser det, vi som såg fram emot Club Europe på ditresan med lite skumpa i 767an... Återigen, stort tack för alla svar!

Vänligen
D
 
Toppen