Senaste nytt

SAS-plan slog av ena vingen på Newark

Matsson

Medlem
Bilder visar ju halva vingen avslagen på SAS planet. Skönt ändå att inga personer kom till fysisk skada.
Är inte säkerhetsmarginalerna ganska rejäla vid taxning? ,vad kan vara orsak till detta?
Förövrigt hade det varit ännu mer förvånande om en Amerikanskt journalist lyckats placera Oslo(w) i rätt land.............
 
Last edited:

Unicornone

Medlem
Detta lär väl påverka SAS longhaulkapacitet negativt. Att fixa vingen lär knappast gå på en vecka....Bolt-on? Not!
 

vicce

Medlem
Bilder visar ju halva vingen avslagen på SAS planet. Skönt ändå att inga personer kom till fysisk skada.
Är inte säkerhetsmarginalerna ganska rejäla vid taxning? ,vad kan vara orsak till detta?
Förövrigt hade det varit ännu mer förvånande om en Amerikanskt journalist lyckats placera Oslo(w) i rätt land.............

Haha, Oslow in Germany, snyggt!
Har du länk till bilder där man ser att halva vingen är avslagen? Jag har inte sett någon?
 

vicce

Medlem
Är det inte det röda positionsljuset jag ser på den vänstra vingen? I så fall slog de ju bara av winglet... Det kallar inte jag halva vingen?

Edit: Tittar man riktigt noga, så ser det faktiskt ut som om att wingleten på vänstra vingen fortfarande är kvar. Då undrar jag, hur kan man då säga att halva vingen (eller "SAS-plan slog av ena vingen") är av?
 
Toppen