Senaste nytt

Tips på romantisk middag i Göteborg

Jag vill äta middag med min fru i Göteborg nästa vecka, vad har ni för tips? Min första tanke var Fond på Götaplatsen men deras avsmakningsmeny föll oss inte i smaken (på pappret, vi har inte varit där).

Alla tips välkomna!
 

Najk

Medlem
Annars tar ni en fd. CPH klassiker
http://a-h-b.dk/se/restauranter/goeteborg-sverige

Kanske inte så romantisk men väldigt nostalgisk :)
 

vicce

Medlem
Pinchos Linné om det är tapas som önskas! Kul att beställa mat via app...

Pinchos är inte det minsta romantiskt tycker jag. Eftersom man får hämta sin mat själv, så drar det ju ner "romantik" betyget till 0.
Annars är väl Pinchos en helt okej tapasrestaurang, med ett lite roligt koncept att beställa via sin telefon. Dock tycker jag i så fall att Mañana är betydligt bättre.

@bjornstrom ska försöka hitta en spalt från GP där de recenserar restauranger.

http://www.gp.se/matdryck/krog Där har du listen med recensioner i digital form :)

Edit: Såg att MarcusC hade länkat till restauranger på listan redan.
 
Last edited:

rob74

Medlem
Minns inte nu... Vem driver Sjömagasinet efter det att Mannerström flyttade?
Han har ju numera Kometen invid Avenyn. Har ännu inte varit till Sjömagasinet eller Fiskekrogen.
Har själv ätit på Kock & Vin, Thörnströms kök, Linnea, Kometen (endast lunch), Fond, Sweahof, Hos Pelle och ett gäng till. Känns dock som att Kock & Vin samt Thörnströms kök är de som lämnat störst intryck. Hos Pelle (typ Linnégatan) var kul då vi fick ett "Chambre Separé" och dinerade mitt bland vinhyllorna.
Dorsia har jag ätit på, men inte mer än en huvudrätt och lite bubbel. Miljön är ju häftig i sig, men närmare än så har jag inte känt dem på pulsen. Drinkar var de bra på, tyckte vi.
Ni kan ju alltid smita förbi Bistro Merlot på Engelbrektsgatan 34 mittemot Elite Park Aveny (där spårvagn 5 lämnar Avenyn och går ner mot Berzeliigatan) och ta en flaska Krug som fördrink innan ni går vidare. 1.995 kr kostar det då de andra på Avenyn ligger runt 2.500 kr. Har blivit några flaskor under åren...
Hälsa Ann från mig i så fall! :)
 
Toppen