Senaste nytt

Tid för transit på Arlanda - Terminalbyte

In_Sweden

Medlem
Jag funderar på att göra en resa då jag skulle anlända på ARN Terminal 4 21.30 från BGO och ha en avgång 22.10 till GOT.
Bör detta gå bra? Behöver jag passera security då jag kommer in i sverige och fortsätter inrikes?
 

Dr. Miles

Expert
Jag funderar på att göra en resa då jag skulle anlända på ARN Terminal 4 21.30 från BGO och ha en avgång 22.10 till GOT.
Bör detta gå bra? Behöver jag passera security då jag kommer in i sverige och fortsätter inrikes?

Nu blev jag förvirrad.
Landar du till Arlanda T4 med flyg från Bergen? :confused:
 

NotRyan

Medlem
Den är tight!

Jag förutsätter nu att du connectar SK-SK

MCT är 40 minuter, så det klarar du med en hårsmån http://www.sas.se/allt-om-resan/pa-flygplatsen/transfer/
Bagaget checkas hela vägen från Bergen till Göteborg, så det behöver du inte hämta ut (om du har bägge benen på samma biljett eller lyckas få personalen i Bergen att checka genom ändå).

Du behöver passera tullen på T5, springa till T4 där du har en ny säkerhetskontroll, men du behöver som sagt inte vänta på bagage, det skickas direkt.

Lite för tight för min smak, men rent formellt funkar det. Kör bara inte med separata biljetter :)
Mvh
/NotRyan
 
Last edited:

Alx

Medlem
Vid den tiden på dygnet är det inga köer att tala om på ARN så du hinner lätt med din connection förutsatt att ditt bagage checkas hela vägen och ditt första leg är i tid. Trevlig resa!
 

In_Sweden

Medlem
Detta ser ju bra ut i så fall. Jag har även en 43 minuters transfer inrikes-utrikes på BGO i samma resa, men jag har gjort liknande innan som har gått bra och det känns ganska stabilt.
Och borde jag inte behöva hämta ut bagage och ta det till bagdrop, som vid en connection exempelvis GOT-OSL-BGO så har jag behövt ta väskan genom tull, varför behöver jag inte det vid inresa i sverige? Jag kan alltid resa utan checkat bagage, jag klarar mig.
 

vicce

Medlem
Om du får bagaget incheckat hela vägen, och inte sölar på vägen utan går med "raska" steg till T4 så hinner du.
 

Johannes

Medlem
Det är hur lungt som helst, har ofta 35 min HEL-ARN-GOT.... Rask promenad genom det närmaste helvetet man kan komma i Sverige = Skycity...
 
Toppen