Senaste nytt

Lounge access när man flyger med British Airways

ullabritt

Medlem
Jag är ganska ny på när det gäller lounge. Har med intresse läst forum. Men om man reser nu med BA till Miami från London vi åker först med BA från Arlanda till London för byte. Vem har då rätt att vara i en lounge ?? Är det bara dom som har businessbiljetter ? Vi åker med ekonomiklass ? Kan någon förklara vem som får vara i lounge ?:confused:
 
BA har lite olika typer av lounger, beroende på vilken biljettyp du har, och vilken status du har. Generellt sett finns det två sätt att komma in en lounge: Biljett i Business eller First samt rätt status inom OneWorld.

Åker ni med BA i Economy så krävs det alltså status för att komma in i någon av loungerna.
 

Jonas C

Medlem
Passagerare i Business/First på BA, samt Guld eller Silverkortsinnehavare på BA Executive Club, alternativt OneWorld Sapphire/Emerald har tillgång till lounge vid dagsaktuell resa med British Airways. Flyger man i Ekonomiklass utan status får man ingen tillgång till lounge. På Arlanda kan ni däremot köpa er tillgång till loungen.
 

Jonas C

Medlem
Om man inte är transfer så måste man vara lite konstig om man kommer så många timmar tidigt till flygplatsen.

Tja i vissa fall lämpar sig loungen utmärkt om man måste sätta sig ner och arbeta ostört en stund. Då ser jag inga konstigheter med att ta sig ut till flygplatsen i god tid…
 
Om man inte är transfer så måste man vara lite konstig om man kommer så många timmar tidigt till flygplatsen.
Om man nödgas ta ett svenskt tåg till flygplatsen måsten man desvärre utgå från att förseningar är vanligt förekommande och planera därefter. Om nu tåget trots allt ankommer enligt tidtabell så har man plötsligt gott om tid att tillbringa i någon lounge eller annorstädes.

Johan
 

twiggs

Medlem
Om man nödgas ta ett svenskt tåg till flygplatsen måsten man desvärre utgå från att förseningar är vanligt förekommande och planera därefter. Om nu tåget trots allt ankommer enligt tidtabell så har man plötsligt gott om tid att tillbringa i någon lounge eller annorstädes.

Jag vet inte riktigt vad du ser som vanligt förekommande (eller om du är särskilt drabbad) men enligt det nyhetsbrev som jag fick från SJ för någon månad så berättade man att över 90 procent av deras tåg hade anlänt slutdestination i tid enligt gängse sätt att beräkna sådant för under 2012. Det tycker jag faktiskt inte är så katastrofdåligt som vissa vill få det att låta som!
 
Nej, 90% är kanske inte katastrofdåligt, men jag vill helst inte missa vart tionde flyg pga tågförsening. Tar därför ett 60 minuter tidigare än jag teortiskt borde behöva, och ankommer då till flygplatsen cirka två timmar före avgång. Det har hänt att jag likväl missade flyget, dock lyckligtvis sällan.

Johan
 
Toppen