Senaste nytt

Korean Air köper 44% av Czech Airlines aktier

Dr. Miles

Expert
I 4:e april 2013, tecknade Korean Air avtal med Czech Airlines (CSA) och har beslutat att köpa 44% av CSA:s aktier i andra kvartal av 2013.

Radio Prague - Korean Air gets minority stake in Czech Airlines

Radio Prague skrev:
On April 4, a 44% stake in CSA was signed between Korean Air and the Czech Government for the purchase of stocks and shares by the end of the second quarter of 2013.
According to Czech Aeroholding –owner of CSA-, “Korean Air’s stake in Czech Airlines will positively impact CSA's cost structure, due to the synergies available in purchasing services, technology and other items”, said Czech Aeroholding management.

Korean Air acquires a share of Europe - TravelDailyNews

Korean Air och Czech Airlines kör codeshare mellan Seoul och Prag. 4 flygningar i veckan av Korean Air, 2 flygningar i veckan av Czech Airlines.
 

Palazzi

Medlem
Tänkte precis på samma sak som Jonas C. Antingen det, eller så säljer även Etihad sina aktier (som de nyss köpt). Bra för det tjeckiska bolaget iaf.
 

SK1989

Medlem
Var hittar ni att Etihad har andel i CSA? Enligt finacial Times: The government, which holds a 96 per cent stake in the carrier,.. De har iaf ganska omfattande codeshare avtal med Etihad..
 

Palazzi

Medlem
Var hittar ni att Etihad har andel i CSA? Enligt finacial Times: The government, which holds a 96 per cent stake in the carrier,.. De har iaf ganska omfattande codeshare avtal med Etihad..

Du har helt rätt! Konstigt, min första tanke var precis den som Jonas C skrev... Samma procentsats också.. Undrar om det bara är ett rykte som florerat på ett forum? När jag googlar hittar jag bara att de inlett code share, och det var ett tag sedan...
 

Klippan

Medlem
Nu är Czech Airlines tydligen tillbaka på long haul marknaden. Flygbolaget tog i veckan leverans av sin första Airbus A330-300. Flygplanet i fråga är en f.d Korean Air maskin.

Czech Airlines Resumes Long-Haul Flights With New Service to Seoul | Vaclav Havel Airport Prague, Ruzyne

Photos: Airbus A330-323X Aircraft Pictures | Airliners.net

Bara jag som tycker att den gör sig väldigt snygg i OKs färger? Riktigt läcker alltså, nästan så man spontanbokar en tur till Seoul
 
Toppen