Senaste nytt

Bank Norwegian till Sverige

Moco

Medlem
Och nu har alltså Bank Norwegian lanserat sitt MasterCard även i Sverige.

Kortet ger bl.a. CashPoints på alla köp, har reseförsäkring och erbjuder fakturabetalning via "internetbanken".

Bra för den som reser mycket med Norwegian.

Läs mer på https://www.banknorwegian.se
 

Johannes

Medlem
Hmm, kan man alltså betala fakturor med detta och få cash-points utan någon avgift förutom räntan, det lär ju inge bli många kronor om man för över pengar snabbt...
 

Johan_G

Medlem
Enkelt och lättbegripligt upplägg med cashpoints kopplat till biljettpriset i NOK. Om de bara får bygga ut sitt linjenät ordentligt så de kan erbjuda vettiga möjligheter att både skaffa och göra av med cashpoints så skulle det ju kunna vara intressant :)
 

DrKlas

Medlem
Inga avgifter för köp utomlands låter ju bra ända tills man kommer till raden om att det är valutapåslag på 1,75% ...
 

In_Sweden

Medlem
Inga avgifter för köp utomlands låter ju bra ända tills man kommer till raden om att det är valutapåslag på 1,75% ...
Det är inte nödvändigtvis hela historian.
Jag har personligen inte orkat jämföra mellan de jag har Nordea & Icabanken. Där Icabanken är utan valutaväxlingspåslag. Men här är en bloggare som jämfört mellan olika kort med och utan valutapåslag, som Amerikan i Sverige.
Is the AMEX 2.7% International transaction fee a MYTH? Let’s take a look! - Delta Points
 

Palazzi

Medlem
Valutapåslag om 1.75%!? Hade man inte väntat sig av ett resebolag när ICA har 0% Beror ju givetvis på valutaväxlingen också...

Alldeles för dålig procentsats på inköp iaf..
En normal privatperson (inte här på forumet) spenderar ju kanske 10-15.000kr med kortet varje månad.... Då får man alltså hela 150NOK!! Är det ett skämt? Ska jag spendera 45.000kr för att få en enkelresa till Visby? Då säljer man sig väl liiiite billigt?
 
Toppen