Senaste nytt

Erbjuder British Airways WiFi ombord på sina flygningar?

ullabritt

Medlem
Vi ska åka från London till Miami och finns det WiFi på planet i Traveller Economy ?
Vad kostar det isåfall eller är det gratis ?
 
Nej, jag vill inte heller minnas att BA har WiFi ombord, oavsett kabinklass, förutom mellan LCY-JFK på "bussen".
 
Last edited:

Alx

Medlem
Nej, jag vill inte heller minnas att BA har WiFi ombord, oavsett kabinklass, förutom mellan LCY-JFK på "bussen".

På BA "bussen" är det väl inte heller WiFi i egentlig mening utan någon sorts mobil lösning där du använder ditt eget mobilnät. Hur som helst är det väl bara vissa LH flighter som i dagsläget erbjuder WiFi över Atlanten?
 

Dr. Miles

Expert
Hur som helst är det väl bara vissa LH flighter som i dagsläget erbjuder WiFi över Atlanten?
Jag vet inte om tjänsten är igång men American Airlines nya Boeing 777-300ER ska ha Wifi ombord.

Boeing 777-300ER Widebody Aircraft | AA.com

American Airlines skrev:
More Features

The new aircraft comes equipped with a three-class configuration and showcases a number of special features, including:
  • Fully lie-flat First and Business Class seating with aisle access from every seat
  • Specially designed Main Cabin seating offering more knee room and more comfort
  • International Wi-Fi capability
  • Universal AC power outlets and USB jacks available at every seat
  • Personal, in-seat entertainment featuring screens at every seat and up to 120 movies, and over 150 TV programs and 350 audio selections to choose from
  • Unique mood lighting and a dramatic archway and ceiling treatment to create a feeling of spaciousness
  • Increased fuel efficiency
 

campaigner

Medlem
Flög exakt den sträckan med BA i går, och nej, de har inte wifi ombord. Fortsatte direkt från Miami till San Juan, Puerto Rico, med American Airlines, och de hade däremot wifi, men det funkar bara ut till 100 miles (ca 160 km) från fastlandet...
 

ACervin

Medlem
Kolla in
www.routehappy.com
Sök på den sträckan och du kan snabbt få en överblick vad för facliteter de oiika flygbolagen och avgångar bjuder på. Exempelvis har AA bredare säten och bättre benutrymme i sin 777 än vad BA har. Å andra sidan har BA video on demand medan AA har så kallad loop video. WiFi har en egen rubrik och är också lätt att kolla.
 

JensE

Medlem
Nu är G-CIVG utrustad med WIFI (en high J 747:a)
£10 för en timma och £17.50 för 24h kostar det.
Om det är fritt för t.ex F, CW eller statusmedlemmar vet jag ej.
 
Toppen