Kul med många och bra bilder! Vad tyckte du om stolen jämfört andra C-stolar du har testat?
Minirapport om stolen.
Det är en bra stol att sova i. ca 200 cm längd vid sängläge. Stolen tar ca 3,5 fönsterplats.
Direkt tillgång till gången är mycket uppskattad. Skillnad från fiskbenskonfigurationen är att man kan titta ut fönstret utan att besöka kiropraktor efteråt. Det är klar fördel när man tycker om att titta ut.
När det gäller "Lazy-Z" läge är det inte så bra. Då är Cathay Pacifics fiskbensstol ger bättre komfort.
Jag har inte åkt med Etihad Airways men jag antar att det är ungefär likadant.
Den ser verkligen bra ut, men problemet med Asiana är väl att de nästan uteslutande använder sin gamla business class på sina Europa-rutter? Eller är man "garanterad" Quadra Smartium till/från just LHR?
Airlineroute.net skrev:ASIANA AIRLINES is gradually expanding operations for its Boeing 777-200ER aircraft equipped with Business Class Quadra Smartium seating. The 2-class 777-200ER, configured in J24Y271, is coded as “77L” in the GDS and for general public, but the airline uses internal code “77M”.
Planned Winter 2012/13 season for “77L” aircraft as follows. Note last minute aircraft changes to other aircraft type is possible:
Seoul Incheon – London Heathrow OZ521/522 Daily
Verkar dessvärre omöjligt att hitta awardplatser i business class med OZ på LHR-ICN, har testat på flera olika datum. Via FRA finns det dock en hel del, men där är det ju gamla business-stolar (opereras med 747).
Ok, jag kollade bara maj, juni och augusti, men hittade inte något där. Ser nu att det finns en del platser i september och oktober. Utmärkt, jag funderar på att använda mina Avianca-miles på en resa till Sydkorea i höst, ska hälsa på en vän som bor därLite längre framåt i tiden (jag kollade runt september) så finns det en hel del lediga awardplatser i Business class på Seoul->London.