Senaste nytt

Flat bed business London-Miami t/r

Hej!

Snabb fråga -

Ska boka resa med hela familjen till Florida i december.
Mamma sitter i rullstol så hon och pappa måste åka business för att kunna ligga ned.

Är det fully flat bed i BAs business mellan London Heathrow - Miami t/r??

Ngn som vet vilken flygplanstyp som traffikerar den sträckan (kanske olika?) så man kan kolla seatguru.

Tacksam för svar!

//Jonas
 

Bergling

Medlem
Flygplanstypen är iaf Boeing 747 (skall flyga sträckan själv i höst). Konfigurationen är jag lite osäker på.
 
Tack!

På seatguru ser det ut som en Boeing 777-200 flyger den 6/12 2013 14.55 från LHR.

Men businessstolen ser lika ut som 747

//jonas
 

Magino

Medlem
BA har tre flyg mellan LHR-MIA och använder två olika flygtyper i december på denna sträckan
BA207 flygs med en 747a
BA209 flygs med en 747a
BA205 flygs med en 777a

Det är samma typ av stol på samtliga flyg och den fälls 180 grader och är mycket bra.
 
Last edited:

Senator

Moderator
Hej,

BA.com är en väldigt informativ hemsida och där står allt om resan med BA i ClubWorld.:
British Airways - Club World

På ditt datum säger BA.com

BA0207 LHR MIA 09:45 14:35 BA B747
BA1526 LHR MIA 11:05 16:05 AA
BA1528 LHR MIA 12:05 17:30 AA
BA0209 LHR MIA 13:40 18:25 BA B747
BA0205 LHR MIA 14:55 19:45 BA B777

Kom ihåg att byte på LHR inte är det smidigaste med en passagerare i rullstol och att resan mellan ARN-LHR är vanliga plan med vanligt benutrymme. Jag personligen hade valt att flyga United via Newark. Fördelen är att amerikanerna är grymma på att ta hand om passagerare i rullstol, och att den korta flighten har mer komfortabla stolar samt att Uniteds produkt mellan ARN-EWR är bättre (anser jag) än Club World. Nackdelen är jo byte inom USA, men jag upplevde själv hur duktiga man är på att hantera passagerare med särskilda behov i USA, så detta borde vara avslappnat för dom. Men, om ni alla skall med i ekonomiklass på samma resa, vet jag inte om United är ett bra alternativ. Framme absolut, men inte inte bak.
 
Tack för MKT utförliga svar, uppskattas mkt!

Med risk att vara i fel forum kommer ngr frågor.

Nu har vi tänkt om betr. flygbolag och är inne på spåret United via New York och vidare direkt till Ft. Lauderdale där vi ska bo.

Ngt korta frågor:

Är det flat bed mellan Sthlm - Newark?
Hur är business mellan Newark - Ft. Lauderdale hos United, bättre än BA mellan Sthlm - London om jag förstår rätt?
Flyger United till Ft. Lauderdale från Newark?
Betr. transfer tid på Newark, var går smärtgränsen betr. tid?
Framförallt viktigt för mamma som sitter i rullstol (inte flexibel).

Självresonerar jag följande betr. transfer tid - skulle vi missa planet till Ft. Lauderdale känns det spontant som ett bättre utgångsläge att hitta ngn annan flight till Florida än samma scenario i London?

Tacksam för svar!
 

Senator

Moderator
Är det flat bed mellan Sthlm - Newark?
Hur är business mellan Newark - Ft. Lauderdale hos United, bättre än BA mellan Sthlm - London om jag förstår rätt?
Flyger United till Ft. Lauderdale från Newark?
Betr. transfer tid på Newark, var går smärtgränsen betr. tid?
Framförallt viktigt för mamma som sitter i rullstol (inte flexibel).

Självresonerar jag följande betr. transfer tid - skulle vi missa planet till Ft. Lauderdale känns det spontant som ett bättre utgångsläge att hitta ngn annan flight till Florida än samma scenario i London?

Tacksam för svar!

Är det flat bed mellan Sthlm - Newark? JA
Hur är business mellan Newark - Ft. Lauderdale hos United, bättre än BA mellan Sthlm - London om jag förstår rätt? JA TYCKER JAG
Flyger United till Ft. Lauderdale från Newark? JA
Betr. transfer tid på Newark, var går smärtgränsen betr. tid? I bästa fall så anländer ni på Terminal C och åker vidare från C. 90min borde vara ok med rullstolspassagerare
Framförallt viktigt för mamma som sitter i rullstol (inte flexibel). Jag åkte själv med en passagerare med behov av rullstol nu över påsk, Det som händer är att man hämtas vid gaten, körs till immigrationen i en special kö som går relativt snabbt. Din far borde också troligtvis följa med i denna kö. Om man hanterar en hel "extended" familj är en annan sak, det kan jag inte svara på.

Tidtabell t.ex. i december säger:
Flight: UA69
Aircraft: Boeing 757-200
Fare Class: United BusinessFirst
Meal: Lunch
Depart:
9:00 a.m.
Mon., Dec. 16, 2013
Stockholm, Sweden (ARN - Arlanda)

Arrive:
12:05 p.m.
Mon., Dec. 16, 2013
New York/Newark, NJ (EWR - Liberty)

Flight: UA1452
Aircraft: Boeing 737-800
Fare Class: United First
Meal: Lunch
No Special Meal Offered

Depart:
2:30 p.m.
Mon., Dec. 16, 2013
New York/Newark, NJ (EWR - Liberty)

Arrive:
5:37 p.m.
Mon., Dec. 16, 2013
Fort Lauderdale, FL (FLL)
 
Toppen