Senaste nytt

Tips önskas för en ny student som flyger mellan Luleå och Stockholm

EDB

Medlem
Hej!
Ni får gärna ryta till om jag har placerat tråden i fel del av forumet.
Jag blev medlem hos EBB för ett par månader sedan och har som mål i år att uppnå silver nivån, förhoppningsviss guld någon vacker dag! Ja, som trådnamnet indikerer så är jag student och pga det så och min ringa inkomst (hela 0 riksdaler) så är jag inte berättigad ett kreditkort! Jag undrar nu om ni har har några generala tips och tricks för att nå mitt mål! Jag flyger i dagsläget enbart mellan Luleå och Stockholm! Så som det ser ut idagsläget kommer jag köra på att uppnå 10t/r, enligt appen så behöver jag endast 8t/r!

Tack på förhand!

Edit: Skall stå ny student och inte nstudent, kan ej implementer någon ändring
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Välkommen EDB!:)

En första fråga: Varför vill du bli EBS? Är det lounger eller bonusresor som hägrar? I.o.m att du inte har något kreditkort så kommer det inte hagla poäng över dig... Om du i vill kvittera ut gratisresor med SAS är kanske EBS att föredra, men annars inte för en student - Jag tror du får 2t/r för dina poäng.

Har du kikat på Aegean Miles & Bonus program också? Om du bokar studentpriser (Klass V) så får du 100% miles till det kontot. Du får även minst 600miles per enkelresa, trots att Luleå är 480 (500 på SAS). Du ska nå 20.000mi på ett år och får 1.000 när du börjar (19.000 kvar att tjäna in). Dina 10t/r hade givit dig 13.000mi på kontot. Smartast är också att boka sista-minuten ungdom, där priserna är 399kr vägen. När din intjäningsperiod lider mot sitt slut bokar du en T/R ARN-OSL-LPA (Kanarieöarna) och inkasserar de sista poängen till guld, för 2.400kr. Din status kommer nu ge dig alla förmåner som du får med EBG (nästan) i tre år, istället för ett år (som Eurobonus erbjuder).

Nu blev det mycket på en gång....:p

Lycka till! :)
 

Storsteffe

Medlem
Förutsätter att du flyger på ungdomsbiljett som är prismässigt mycket bra med SAS, om du inte gör det så ska du med tanke på ekonomin välja Norwegian. Att spara mellanskillnad är värt betydligt mer än EB-poängen du får ihop och en ev. status.
 

miramax

Medlem
Förutsätter att du flyger på ungdomsbiljett som är prismässigt mycket bra med SAS, om du inte gör det så ska du med tanke på ekonomin välja Norwegian. Att spara mellanskillnad är värt betydligt mer än EB-poängen du får ihop och en ev. status.

Jag skulle vilja säga såhär: Om du inte flyger med ungdomsbiljett för att du är äldre än 26 år så ska du boka via kilroy för att få studentpriser med SAS. På detta vis slipper du flyga med norwegian eftersom studentpris med SAS i princip alltid slår norwegian.

Tillägg: Har du testat att ansöka om ett SAS Mastercard förresten? Kostar ju inget att försöka!
 

Storsteffe

Medlem
Jag skulle vilja säga såhär: Om du inte flyger med ungdomsbiljett för att du är äldre än 26 år så ska du boka via kilroy för att få studentpriser med SAS. På detta vis slipper du flyga med norwegian eftersom studentpris med SAS i princip alltid slår norwegian.

Tillägg: Har du testat att ansöka om ett SAS Mastercard förresten? Kostar ju inget att försöka!

Haha ja det är ju ett alternativ ;)

Edit: Fantastiskt avtal det där, hade ingen aning om det. Undrar om man ska kursa lite till så här på gamla dar :)
 
Last edited:

vicce

Medlem
Jag skulle vilja säga såhär: Om du inte flyger med ungdomsbiljett för att du är äldre än 26 år så ska du boka via kilroy för att få studentpriser med SAS. På detta vis slipper du flyga med norwegian eftersom studentpris med SAS i princip alltid slår norwegian.

Tillägg: Har du testat att ansöka om ett SAS Mastercard förresten? Kostar ju inget att försöka!

Det är dumt att dra på sig massa upplysningar hos UC i onödan, speciellt om man vet att man inte har någon inkomst.
 

EDB

Medlem
Tack så mycket för hjälpen! Jo precis! Det är ju loungerna som hägrar!
Det ser ut som jag får ta och byta bonusprogram! Jag är helt ny på detta så hoppas att du har lite förståelse med mig :)
Hur ser man antal mil det är på en flight är det google maps som gäller då? Finns det något enklare system att boka segment (om jag inte mistar mig) resor? Eller måste jag köpa resan bit för bit! Skulle du kunna länka resan som du tipsade om?
 
Toppen