Senaste nytt

Hinner jag mellan New York La Guardia och JFK?

karho

Medlem
Hej, tittar på en enkelbiljett MSP-ARN om ett par månader via Lifemiles. Hittat spännande alternativ som innebär SQ C över atlanten. Dock är routingen följande på mittflighterna:

UA1694
Chicago (ORD) 15:01
New York, La Guardia Airport (LGA) 18:09

SQ25
New York (JFK) 20:50
Frankfurt (FRA) 10:45

Alltså har jag ca 2:45 för att få ut min väska på LGA, ta mig till JFK och checka in väskan där. Har läst på LGAs hemsida, där anges att det tar 30 minuters med taxi till JFK, så det låter ju lugnt.

Vad säger ni som har erfarenhet? Det är en fredag som är aktuellt, om det påverkar trafik etc.

Edit: snälla säg att jag hinner! :) Då bokar jag omgående och utlovar en utförlig reserapport!
 
Last edited:

Alx

Medlem
Hänger hela bokning ihop i samma PNR? I så fall är du ju helgarderad vid eventuella förseningar.

Tidsmässigt är det nog inga större bekymmer förutsatt att flighterna är i tid. Man brukar få eventuell incheckad väska väldigt snabbt på LGA. Det är rimligt att räkna med 30 min mellan LGA-JFK. Det blir ytterst sällan några större köer på sträckan.
 

karho

Medlem
Hänger hela bokning ihop i samma PNR? I så fall är du ju helgarderad vid eventuella förseningar.

Hej, tack för snabbt svar. Har ingen erfarenhet av att boka flera segment via Lifemiles, så vet inte hur det blir med PNR. Någon annan som kan svara på det kanske?

Bara så jag förstår: om det är på samma PNR och något av de första flygen blir försenade, så kan jag bli ombokad till senare flyg på resterande stäckor utan kostnad?
 

Alx

Medlem
Det stämmer. Om allt är på samma PNR så bokas du om till annan flight om du skulle råka ut för förseningar. Jag har ingen erfarenhet av Life Miles så det får någon annan svara på. Men bokas allt på samma gång så borde det rimligtvis bli ett och samma PNR.
 

Senator

Moderator
Jag kollade upp MCT inom NYC område och alla flygplatser:
Minimum Connect Times
Share Results

STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I.
ONLINE .20 1.00 1.00 1.00
OFFLINE .20 1.00 1.00 1.00
** OR * ARE ALL
**-** DI 3.00 INTER EWR - JFK
**-** DI 3.00 INTER EWR - LGA
**-** DI 3.00 INTER JFK - EWR
**-** DI 2.30 INTER JFK - LGA
**-** DI 3.00 INTER JFK - TSS
**-** DI 3.00 INTER LGA - EWR
**-** DI 2.00 INTER LGA - JFK
**-** DI 3.00 INTER TSS - EWR
**-** DI 3.00 INTER TSS - JFK

Inrikes till Internationellt från LGA till JFK är 120min, så godkänd MCT det du har så länge det är samma bokning och biljett
 

karho

Medlem
Hej, tack låter ju kanon. Samma bokning blir det då jag bokar med Lifemiles, men samma biljett är jag osäker på?
 
Last edited:

karho

Medlem
Uppdatering: Bokningen är genomförd, men biljetterna ej biljetterade ännu. Nåt strul med Lifemiles hemsida och tydligen bakomliggande system gjorde att de inte kunde ta betalt för biljetterna än. Väntar på att Lifemilesfolket ska ringa mig (skulle ske idag måndag deras tid).

Har redan fått bokningsnummer så har hunnit med att välja plats på alla flighter, så hoppas verkligen det här går igenom. 21.500 miles och ~450USD känns som en bra deal.
 
Last edited:
Toppen