Senaste nytt

Mat på Lufthansa economy class inom Europa

Matsson

Medlem
Då var det dags för den årliga hemliga utflykten med delar av personalen. Denna gång 17 pers 3 nätter Hilton Castle Hill Budapest.
Vi flyger LH ARN-FRA-BUD 1200-1640 55 min layover. Jag får som arbetsgivare samt "självutnämnd" rutinerad resenär och reseledare frågor om maten på flyget. Väntas det månne 5-rätters med caviar och champagne följt av kaffe och konjak eller måste vi nöja oss med något enklare t.ex oxfile........
Jag förklarar, utan att avslöja vart vi ska att det sannolikt är lämpligt med en dubbel förstärkt frukost på Radisson Arlanda innan avfärd, samt bunkra medhavda mackor.NU TILL FRÅGAN
Vad serveras på LH ARN-FRA i Y, kan man KÖPA kall mat ombord eller bara chips?
Som ni förstår har jag aldrig flugit denna sträcka förut definitivt inte i Y.
Mycket tacksam för svar.......
 

Jacob

Medlem
Räkna med en smörgås eller någon varm snack, typ varm pizzabit eller liknande. Knappast något man blir mätt på.
I övrigt erbjuds öl, vin, alkoholfria drycker, kaffe och te utan kostnad.
Lufthansa erbjuder ingen möjlighet att köpa mat ombord så bunkra upp på Arlanda innan.

Frankfurt-Budapest lär vara något likvärdigt, en smörgås eller någon form av godsak, typ sockerkaka eller chokladkaka.
 

Jonas C

Medlem
Maten i LH Economy intra-EU är lite av en roulette. Man vet aldrig vad man får. Ibland får man en liten sallad, ibland en pajbit, och ibland om man har otur en bütterstangen.

8034088120_0d7563f2ae_z.jpg

"Frukost" ARN-HAM.

8034092378_6476e3dc2a_z.jpg

Pajbit på eftermiddagsflyg MUC-FCO.
 

jsn

Medlem
När jag för några år sedan flög ARN-FRA/MUC-BUD så serverades det en smörgås på varje flygning. Smörgåsen Sverige-Tyskland var något större än smörgåsen Tyskland-Ungern, men annars identiska...
 

maba

Medlem
Precis som Jacob skriver så kommer ni med största sannolikhet att få nå någon form av smörgås om ni flyger på morgonen eller förmiddagen. Jag tycker dock att det fortfarande är bättre än Austrians halvkilos muffins som de brukar bjuda på på sina morgonflyg.

Flyger ni på eftermiddagen så är chansen ganska stor att ni kan få en liten "flygplanstallrik" i plast innehållande några fack. I dessa fack kan det vara exempelvis potatissallad och lax i det ena facket och någon efterrätt i det andra eller någon sallad i det ena, krutonger i det andra och efterrätt i det tredje. Har ni riktig otur så kan ni få köttbullar med senap i då är det riktigt god natt yxskaft :(
 

Matsson

Medlem
Jag återkommer absolut med en genomgripande restaurangrecension 12 maj.Hoppas nästan lite på köttbullarna. Den som klarar att fullfölja den måltiden kan Som belöning gästas av mig och hustrun i Loungen i MUC.:) Visst bör man hinna in en snabb vända på 55 min. ?
 

Maserati

Medlem
Flög med LH senast i december 2012, då var det två smörgåsar med dricka och kaffe/te efteråt. Generöst med påfyllningar och helt ok mättande smörgåsar.
 
Toppen