Senaste nytt

Bra att veta....

flygtoken

Medlem
Hej!
Jag bokade biljett i en resebyrå (travelstart) på nätet från stockholm. P.G.A försenad taxi så missade jag flyget. Jag sprang till check in disken men hann inte. De vägrade checka in mej så då fick jag boka om min biljett?! Fast de kunde det inte heller för att biljetten var låst av travelstart och nextjet kunde inte komma in i systemet o ändra biljetten! Hon sa att jag skulle fått ändra min biljett om jag bokade på nextjets sida utan mellanhänder. Ringde travelstart men det kunde inte göra nåt! Så, varför kunde de inte boka om, är det en bra ide att boka med en resebyrå, och, har jag rätt till kompesation (skulle inte tro det!)!
 

VonMögen

Medlem
Tungt! Alltid bättre att boka direkt på flygbolagets egna sida. Underlättar alltid och är ofta inte dyrare. Kompensation kan du nog tyvärr glömma, om du inte hade en flexbiljett eller dylikt.
 

Agö

Medlem
Varför inte gå på taxibolaget? Om du har träffat avtal med dem och de inte kommer i tid så så skulle i vart fall jag vända mig till taxibolaget. Särskilt om förseningen direkt resulterat i att man missade flyget som du skriver ovan. Det är inte OK. Sedan kan man ju undra vad du hade för marginaler (dvs. hur mycket försenad var taxin)?
 

flygtoken

Medlem
Taxi!
Hoppsan! Menade flyg :(!
Jag beskriver all kortfattat.
Bokade resa med QR till CMB från ARN! Upptäckte sedan att det fanns en flygplats i närheten av mig. Visste inte detta förut! Så sträckan mellan CMB - ARN så bokade flyget från den närliggande flygplatsen! Men som otur jag hade blev flyget 45 min sen från DOH. Missade sen flyget p.g.a försenad bagagehantering!
Men vad gäller då!
 

agehall

Medlem
Taxi!
Hoppsan! Menade flyg :(!
Jag beskriver all kortfattat.
Bokade resa med QR till CMB från ARN! Upptäckte sedan att det fanns en flygplats i närheten av mig. Visste inte detta förut! Så sträckan mellan CMB - ARN så bokade flyget från den närliggande flygplatsen! Men som otur jag hade blev flyget 45 min sen från DOH. Missade sen flyget p.g.a försenad bagagehantering!
Men vad gäller då!

Öh, va? Det där var smått obegripligt.

Du skulle flyga ARN-CMB-ARN-xxx och missade anslutningen till xxx? Var allt bokat på samma biljett eller har du separat biljett för sista sektorn?
 
Toppen