Senaste nytt

Mastercard och Amex samtidigt?

pepzz

Medlem
Hej,
Är EBG-medlem och har idagsläget ett Mastercard kopplat så jag får EB-poäng på det. Eftersom jag betalar ganska mycket med kortet och många betalningar skulle gå att göra med Amex så är jag sugen på att skaffa ett Amex också då man får dubbelt mer poäng .
Det är inga problem att ha 2 kort samtidigt? Fortsätta med Mastercard och få det gratis varje år och sen ett Amex för 1000 kr per år? Då skulle jag få poäng på alla inköp, även där de inte tar emot Amex.
 

fcx

Medlem
Inga problem alls, mastercardet fortsätter att vara gratis. Mastercardet kommer du att behöva ofta om du har Amex ändå...

Hitta någon trevlig forummedlem som värvar dig till Amex så blir det bättre för bägge :)
 
såklart ska du se till att handla med Amex så mycket så möjligt, bäst intjäning plus att du har 2-4-1 vouchern.
När Amex inte accepteras använder du Mastercard
 
Måhända alla tre. DIners Club har kampanj två gånger om året med dubbla poäng (40p för varje hundralapp). Nästa kampanj 10-12 maj och den återkommer inför julhandeln. Ingen årsavgift om du har EBG.
 

agehall

Medlem
Det är inga problem att ha 2 kort samtidigt? Fortsätta med Mastercard och få det gratis varje år och sen ett Amex för 1000 kr per år? Då skulle jag få poäng på alla inköp, även där de inte tar emot Amex.

Om du är seriös med att samla poäng är det ett stort problem att ha två kort. Det är åtminstonde oansvarigt och borde vara kriminellt att inte ha alla tre. Du måste ju ha Diners för att maximera på tex IKEA... Det är dessutom gratis som EBG, precis som MC.
 

vicce

Medlem
Vad får den som värvar och den som blir värvad om man skaffar ett Amex? Tänkte själv byta ut mitt Visa Gold mot antingen Amex, Diners eller MC.
 

Stefan62

Medlem
Vad får den som värvar och den som blir värvad om man skaffar ett Amex? Tänkte själv byta ut mitt Visa Gold mot antingen Amex, Diners eller MC.

Den som värvar får 12 000 Eurobonuspoäng.

Den som blir värvad får 6 000 Eurobonuspoäng samt halv eller ingen årsavgift under första året.
 

Svartson

Medlem
Jag har AMEX Gold men vill byta till SAS-AMEX.. antar att det enklaste är att söka om ett nytt kort och säga upp det gamla. Antar att jag kan värvas till detta då? Om någon är intresserad av värvningspoäng - skicka PM :)

EDIT: Värvningserbjudandet taget av ovan skribent :)
 
Last edited:
Toppen