Senaste nytt

Det här stressar mest på affärsresan

majer

Medlem
Det här stressar mest på affärsresan - DN.SE

Vad stressar mest på affärsresan?

Själv skulle jag säga ovissheten om när jag faktiskt kommer hem. Ofta för mig själv kommer jag hem senare än beräknat. Om jag då har privata commitment hemma består en försening oftast i att någon blir besviken, inkl jag själv. Detta leder till stress när jag känner att tidplanen inte håller.
Och, ja, jag tar alltid till en marginal inför hemresan, men den verkar till synes inte räcka till. Tidsoptimist? Nja, det tycker inte mina projektledare som helst vill att jag kortar ner resan med 50% eller så. :/
 

Palazzi

Medlem
Jag är troligen världens minst stressade person:p Brukar gå upp sådär tre timmar innan jobbet, och läsa tidningen i 45min... Om man planerar väl och ger mycket utrymmer för felmarginaler så blir man sällan stressad.

Internet är jag bara glad att slippa...
Ekonomiklass är möjligtvis obekvämt, men knappast stressande.

På jobb förstår de ju oftast att plan kan bli försenade etc, det är värre med familj.. Tala om för barnen att man inte kommer hem den dag man sagt etc.

Själv är man singel och barnlös, så får vara egoistisk och "ostressad" ett tag till:cool:
 

Hall

Medlem
Förutom dåligt internet så kan ovissheten om trafiksituationen på väg tillbaks till flygplatsen på dagar fulla med möten stressa mig ordentligt.
 

nota bene

Medlem
Förseningar då jag har viktiga tider att passa är stressande, dåligt internet eller telefontäckning kan också vara irriterande - som tur var finns oftast någon dagstidning man kan slå ihjäl lite tid med om allt annat vägrar fungera.
 

Agö

Medlem
Det som stressar mest med att resa är allt jobb man måste ta igen efter resan. Världen stannar ju inte upp. Hr dessutom ett sådant jobb att det är svårt att arbeta ombord på ett flygplan där man har en granne en decimeter ifrån sig. Oj vad man har läst mycket konfidentiella handlingar från medpassagerare.
 
Jag ser alltid till att ha extremt stora marginaler till tider jag måste passa, för att inte behöva stressa. Tyvärr blir jag väldigt stressad om det är tight om tid till starten av mina stora marginaler :)

Så om jag ska flyga med ett flyg som går 18:00 så åker jag från jobbet vid 14:30 för att vara på ARN 15:15 ungefär. Då stressar jag upp mig för att hinna göra klart allt jag måste tills 14:30. sjuk är man :)
 

ulagun

Medlem
Värst är att stå utanför hemmet vid 05.30-tiden och vänta på en taxi till flyget som inte dyker upp....
Ringer irriterat och får till svar "Öhh hej du kompis var är din adress?"
 

sembl

Medlem
Jag är lite som Palazzi (barnlös och singel) helt ostressad när jag reser eller gör något. Antingen är det mitt eget fel om jag kommer sent eller så är det utom min kontroll så tänker jag mer, eh det finns folk som har det mycket värre än mig. Det finns alltid en lounge att glida in på, ta en hyrbil i några timmar och sticka iväg på äventyr vid förseningar eller bara sitta och ta en cappuccino och softa.

Resa ekonomi klass, inga problem. Det är det jag får av min arbetsgivare inom europa så det är heller inget att stressa över.
Ingen internet är bara bra, då kan man inte läsa mail osv. och få lite egentid. Jobbar tex aldrig på flyget, känns som sista minuten och blir sällan produktivt i fällknivsposition.

Det är nog inget som gör mig stressad, var inne i den berömda "väggen" 2007 så jag har lärt mig att hantera stress på ett annat sätt och hinner med mer idag än vad jag gjorde då.
 
Toppen