Senaste nytt

Flybe Nordic tar över 1/3 av Finnairs Europalinjer

Palazzi

Medlem
Vi vet sedan tidigare att Flybe Nordic sköter flera av de nordiska rutterna åt Finnair, men nu tas ytterligare ett steg i samarbetet.

Flybe tar över alla Finnairs Embraer och kommer därmed sköta 35% av koncernens flygningar inom Europa.

Förändringen sker redan fr.o.m 28:e Oktober och kommer spara 25% i kostnader på flygningarna.

Jag har ingen erfarenhet av Flybe Nordic, så vet inte vad det kommer betyda för servicekvaliteten.

Intjäningen är väl också ett frågetecken. Kan man samla poäng/miles på Flybe Nordic flygningar under Finnair-kod om man använder t.ex BA's FFP?
 

deltamartin

Medlem
Jag har ingen erfarenhet av Flybe Nordic, så vet inte vad det kommer betyda för servicekvaliteten.

Jag har flugit Flybe Nordic vid två tillfällen, en gång under deras egen flagg och en gång på en AY flygning. Vid båda flygningarna så bjöds det ej på något ombord och man fick betala för allt.
 

TjudöBoy

Medlem
Jag har ingen erfarenhet av Flybe Nordic, så vet inte vad det kommer betyda för servicekvaliteten. Ja man får väl va man betalar för skulle jag säga=allting kosta xtra!

Intjäningen är väl också ett frågetecken. Kan man samla poäng/miles på Flybe Nordic flygningar under Finnair-kod om man använder t.ex BA's FFP? Nix, endast till Finnair +[/QUOTE]
 
Det ser ju inte så bra ut Tommy... Sådana här förändringar är inte mig emot så länge det inte innebär betydligt mer krångel för oss resenärer. I detta fall verkar det inte helt enkelt.
 

Resenären

Medlem
Jag åkte Flybe igår mellan RIX och HEL. Det 'bästa' var att jag vid bokningen kunde boka plats. Diverse drycker och tilltugg fanns till försäljning.
Ännu bättre var det på flyget mellan HEL och ARN, även här kunde man boka önskad sittplats. Mot betalning, men det var det värt att få en plats med extra benutrymme. Snyggt och rymligt flyg. :rolleyes:
 
Toppen