Senaste nytt

Någon som bott på Le Meridien i Bryssel?

maba

Medlem
Vi åker till Bryssel i mitten av juli och funderar på att ta in på Le Meridien Grand Place nu undrar jag om det finns någon som har någon erfarenhet av detta hotell? Eller om ni har tips på andra hotell som ni tyckte var bra så kan ni gärna skriva ner en rad.
 

Akt

Medlem
Aldrig bott där men jag tycker inte det är det roligaste området det ligger i. Går även att läsa om en del rapporter om vägglöss på det hotellet som gjorde att jag höll mig därifrån sist jag var i Bryssel.

Bodde senast på Hotel Amigo som jag var väldigt nöjd med, blev även uppgraderad utan speciell anledning. Trevliga rum, extremt bra service från alla samt bra och trevligt läge.

Länk: Rocco Forte Hotel Amigo (Brussels, Belgium) - Hotel Reviews - TripAdvisor
 

pst

Medlem
Jag har heller inte bott på Le Meridien i Bryssel men hotellet ligger vid centralstationen nära de flesta turistattraktionerna (vilka egentligen är särskilt många). Är ni mer intresserade av shopping, restauranger och uteliv skulle jag rekommendera området kring Louise.

Området kring Botanique och Gare du Nord är inte särskilt roliga nattetid varför jag skulle avråda från även de bättre hotellen som Sheraton där.
 

Agö

Medlem
Håller med Akt och pst. Fråga dig själv vad ni vill göra i Bryssel? "Sevärdheterna" är få i centrala stan (Grand Place med omgivningar ser man på några timmar) och juli kan vara en svettig månad i Bryssel. Då kan det vara skönt att bo i övre stan (kring Louise som pst nämner). Annars är Akt:s förslag om Amigo bra.

Ett bra alternativ där är Sofitel Le Louise. Andra förslag är Châtelain och Odette en Ville (med trevlig bar). Bor ni där på en onsdag är det marknad på Place du Châtelain - rekommenderas.

Toppmötet ser ut att vara 27-28 juni så det klarar du dig undan (prismässigt tenderar det att vara ganska kärvt sådana dagar). Som jag skrivit i en annan tråd är det galet billigt med topphotell i Bryssel under helger. På vardagar är det däremot svårt att få ens Park Inn för under 200 EUR.
 

Akt

Medlem
Måste hålla med Agö om att stannar man en längre stund finns det nog mer att göra runt Louise med affärer m.m. Mitt senaste besök var endast en natt i Bryssel med tjejen så hon kunde se staden. Skulle nog egentligen endast bo runt Grand Place (där Amigo ligger) närmare vintern då det är väldigt mysiga kvarter att strosa i när de julpyntat/har julmarknad.
 
Toppen