Senaste nytt

Lounge access med Economy Extra i Norra Europa

Lallarn

Medlem
Kikade runt lite i SAS nya app, och såg en intressant sak när jag klickade på "compare" under boka-proceduren. Till min förvåning fann jag detta:

SASapp.Eco.Extra.PNG

Jag har nämligen en resa i Economy Extra till Oslo bokad, och vad är inte Stockholm-Oslo annat än Northern Europe? Dock känns det ju helgalet att Lounge ska ingå, plus att jag heller inte kunde välja sittplats vid bokning, samt att business också fanns att välja på vid bokningstillfället (vilket inte verkar stämma med bilden). Troligen är det mer en föregångare till det nya SAS GO och PLUS-konceptet, eller tror ni jag kan mygla till mig Lounge access med hänvisning till vad det står i appen?
 

Alx

Medlem
En gissning: Det kanske beror på att SAS säljer "businessbiljetter" inom Norden trots att de ombord bara har Eco Extra. Den som köper en sådan "businessbiljett" reser i eco extra men får businesservice på marken.

Eller så är det kanske lika sant som deras marknadsföring om att man med SAS ALLTID kan checka in online och välja säte 22 timmar innan avgång. Det har t.ex aldrig gällt från Malta. Jag vet att anledningen är att SAS system inte synkar med Air Malta (som sköter incheckningen på Malta). Men för mig betyder alltid - ALLTID, inte ibland/oftast! :)
 

niksal

Medlem
En gissning: Det kanske beror på att SAS säljer "businessbiljetter" inom Norden trots att de ombord bara har Eco Extra. Den som köper en sådan "businessbiljett" reser i eco extra men får businesservice på marken.

Nja med businessbiljetter skulle man väl få 200% EB poäng också samt 2 x 32kg baggage.

Om jag förstått rätt så stämmer infon i appen inte heller överens med SAS PLUS, t.ex. för poängens del.

Om jag skulle vara du skulle jag gå med appen i hand till loungen. I bästa fall kommer du in, i värsta fall kommer du inte in och får troligtvis en ursäkt samt ett löfte om att feedbacken går vidare.

Kommer det månne en app för windows phone också?
 

Tjaeng

Medlem
Nja med businessbiljetter skulle man väl få 200% EB poäng också samt 2 x 32kg baggage.

Det får man med C-klassbiljett på intrascand (och inrikes för den delen där det bara finns ekonomi ombord). Jag har kommit in i businessloungen på CPH med C-biljett på Danmark inrikes (att det är en bit att gå från terminal 3 till A-piren i CPH är en annan fråga).
 

JacobGBG

Medlem
Hur funkar det om man har fått en Eco extra uppgradering (P) på CPH-EWR delen av en GOT-EWR resa? Skulle jag få lounge access i GOT då eller måste jag ha P på Europa-delen? Har tittat på SAS sida men informationen är inte solklar på denna punkt.
 
Toppen