Senaste nytt

Bästa loungen på Heathrow med en SAS flight

M_C1

Medlem
Hej, kommer passera LHR för första gången på länge nästa söndag kväll och eftersom jag sällan passerar den flygplatsen vore det kul att sampla lite lounger, därför undrar jag vad jag har för alternativ när jag reser på en SK-flight LHR-ARN i C med EBG kort förutom den vanliga SAS loungen? Om det nu finns någon annan intressant...
 
Terminal 3 har vad jag fattat 2 lounger du har tillgång till med EBG och det är singapore airlines loungen och då Business loungen och inte Suits och B loungen var just det..B..då är SAS loungen mycket bättre tyckte jag.
 

sk-sthlm

Medlem
Jag måste faktiskt säga att SAS London-lounge är den bästa SAS-loungen jag varit i. Bra utbud på mat, nästan alltid en varm maträtt (soppa, gryta eller bakad potatis - om nu "hot dog friday" kan räknas som varm mat...), bra tidningsutbud mm, så jag har aldrig känt ngt behov av att prova SQ.

Eller är det bara så att man är mycket gladare på väg hem än när man sitter på Arlanda på måndagsmorgonen...!
 

Friskytten

Medlem
Väcker denna tråd från 2011...

Behöver hänga några timmar på LHR, vilket är utanför mitt normala resemönster. Har SK-biljett och *G så jag kommer naturligtvis att titta in i både SQ och SK loungerna, men är nyfiken på om någon kan uppdatera läget 2014?
 

Dr. Miles

Expert
Det beror på när i 2014 du åker från London Heathrow.
Star Alliance flyttar till en annan terminal under sommaren och det blir nya lounger.
 
Toppen