Senaste nytt

Lufthansa Business class inom Europa

Hej alla forummedlemmar

Jag har en malande känsla av att jag har läst någonstans (här på forumet? FlyerTalk?) att Lufthansa planerar att införa "riktiga" större business class-stolar på vissa inomeuropeiska flygningar, men jag kan inte hitta något om det nu hur jag än försöker. Kan ni hjälpa mig och berätta för mig om detta stämmer eller om jag bara har drömt....?
 

twiggs

Medlem
Hej alla forummedlemmar

Jag har en malande känsla av att jag har läst någonstans (här på forumet? FlyerTalk?) att Lufthansa planerar att införa "riktiga" större business class-stolar på vissa inomeuropeiska flygningar, men jag kan inte hitta något om det nu hur jag än försöker. Kan ni hjälpa mig och berätta för mig om detta stämmer eller om jag bara har drömt....?

Precis nu när man gjort en makeover på flygplanen som flyger inom Europa?
 

MarcusC

Medlem
Jag tror dessvärre det är en dröm...LH har ju som sagt ganska nyss infört sina NEK (neue europa kabin) med nya slimmade stolar, samma typ i hela planet. Så ytterst tviivlande på någon förbättring hos LH. Trodde nösta rykte skulle bli LH tar bort C inom Europa precis som SAS...:)
 

Senator

Moderator
Jag har också läst en kommentar någon stans att man på LH har insätt att NEK i affärsklass inte har varit succés. Men vad alternativen skulle vara minns jag inte.
 

Jacob

Medlem
Premium economy på långflygningar kommer mycket riktigt lanseras i mars 2014, det är traditionsenligt planerat att ske på ITB-mässan.

Det som i övrigt är på väg att ske är ju att Germanwings kommer ta över alla Lufthansas direktlinjer inom Europa som inte utgår från Frankfurt eller München. Det blir en koncept som ser lite annorlunda ut mot dagens Lufthansa koncept. Men några ordentliga business stolar på några linjer inom Europa känner jag inte till.
 

AABack2ARN

Medlem
Kan du ha förväxlat det med Lufthansa Group och därmed Austrian som har eller åtminstone hade ordentliga C-stolar på en del längre flygningar till forna östeuropa?
 

Jonas C

Medlem
Kan du ha förväxlat det med Lufthansa Group och därmed Austrian som har eller åtminstone hade ordentliga C-stolar på en del längre flygningar till forna östeuropa?

Det stämmer bra. Austrian har konfigurerat vissa av sina A320/A321 för längre flygningar till Mellanöstern och Centralasien. Dessa har bland annat ordentliga stolar i Business. Dock lite osäker på om de har AVOD installerat. Skulle inte förvåna mig om Lufthansa gjorde samma sak, med tanke på att deras A32X används på många längre flygningar också.
 

twiggs

Medlem
Det stämmer bra. Austrian har konfigurerat vissa av sina A320/A321 för längre flygningar till Mellanöstern och Centralasien. Dessa har bland annat ordentliga stolar i Business. Dock lite osäker på om de har AVOD installerat. Skulle inte förvåna mig om Lufthansa gjorde samma sak, med tanke på att deras A32X används på många längre flygningar också.

Detta är historia sedan NEK införts.
 

Senator

Moderator
Dessa OS Premium Service försvann redan 2010. I 2009 hade jag en VIE-CAI resa som var helt underbar. Året efter fick jag ändrat flygplan en vecka innan, och det blev en OS B737-800 i Euro-config. Jag blev väldigt besviken när man slutade med denna produkt. BA kör jo denna typ service med f.d. BMI/BMed flottan (A321). Samma stol som Swiss, Austrian, Brussels på en A321.
 
Toppen