Senaste nytt

Uppgradera Lufthansa och Swiss med Eurobonuspoäng

Matsson

Medlem
Ursäkta denna nybörjarfråga,men jag hittar inte aktuell info i någon tråd.
Jag antar att det är omöjligt att med 65000 EBpoäng uppgradera LH LX från Z till F, men vilken bokningsklass krävs i biz med LH LX och vad kostar den att köpa t.ex FRA-BKK. Hur bokar jag denna högre klass på LH hemsida?
 

A380*G

Medlem
Denna fråga bör flyttas till SAS forum eftersom du vill uppgradera via EB.

För LH och LX gäller att biljetten måste vara i klass C, D eller J. Priserna för revenue tickets skiljer sig men prisvärdast är nog att köpa LX D-klass från ARN via ZRH till BKK. Runt 22.000 SEK? Senator brukar ha koll på dessa priser.

För att boka specifika bokningsklasser rekommenderas att ringa direkt till flygbolagets telefonförsäljning.

Edit: http://www.sas.se/eurobonus/anvand-poang/Uppgradering/Uppgradering-/
 
Last edited:

Matsson

Medlem
Självklart; info som följer:
Enligt swiss kostar C klass 27000 ARN-ZRH-BKK, samt 32000 om vi router även viaFRA och FCT.
Enligt SAS kan dom skicka request om upgrade och jag själv även via hemsidan. Antar att C är avbokningsbar ifall upgrade ej går igenom.
P klass i sommar kostar 13500, vilket är ovanligt billigt men dock gör skillnaden till F via upgrade större,
Enligt swiss fanns inget pris 22000 de datum i juli jag föreslog.
Konstaterar att J,C,Dklass följt av upgrade med EBpoäng är ett prisvärt sätt att resa F med LX.samt även testa FCT.
 
Toppen