Senaste nytt

Byta "region" på sitt EuroBonus

Lallarn

Medlem
Jag kommer flytta till Oslo och, med tanke på mitt nya jobb, kommer nog nå EBG under nästkommande intjäningsperiod. Men mitt EB-kort är ju registrerat i Sverige, varvid det gäller efter svenska regler, medan de norska reglerna är mer förmånliga om man, som jag, kommer resa många korta distanser i Europa för att uppnå EBG (ex. 35 enkelresor istället för 50).

Kan jag byta min region och således intjäningskrav på mitt EuroBonus och behålla allt annat? Vill ju helst inte behöva skaffa ett nytt EB-kort i Norge. Vet att denna fråga nog ställs bäst till EuroBonus-folket själva, men kan vara bra att se vilka alternativ jag har innan för att skaffa mig ett optimalt EBG-läge.

Tack!
 

Svante

Medlem
Fick svaret själv, men det var för några år sedan: Inga problem att byta region, men om man gör det efter kanske halva intjäningsperioden så får man inte möjligheten till det förmånliga intjänandet. MEn om du gör det i början av din period ska det inte vara problem. Men som sagt, detta var för kanske 2 år sedan jag fick svaret...
 

olsson

Medlem
Jag bytte bara rakt över (var EBB då på god väg till EBS). Det har inte varit några problem alls utan bara att skriva in ny adress och telefonnummer. Tog någon vecka innan man började få mail på norska. Nådde bara till EBS den perioden så vet inte vad som sker om man är mellan de två olika gränserna.
 

flapps

Medlem
Jag bytte bara rakt över (var EBB då på god väg till EBS). Det har inte varit några problem alls utan bara att skriva in ny adress och telefonnummer. Tog någon vecka innan man började få mail på norska. Nådde bara till EBS den perioden så vet inte vad som sker om man är mellan de två olika gränserna.

Samma här, var inga problem alls..

/flapps
 

Tockstew

Medlem
Hej!

Bodde i Nederländerna ett år och det var inte något som helst problem att byta. Gjorde det ungefär 3 månader in i mitt "år".

Tock
 

Nemo

Medlem
Byta "region" på sitt EuroBonus

Lätt att byta, ange bara ny landsadress och telnr. Bytte själv från Norge till Sverige och efter ett par veckor var det inte 35 segment utan 50 som gällde. Bytte dock i början av perioden, så ingen överraskning.
 

Ghoose

Medlem
Jag hade inga problem, Inte nog med att poängen flyttades över jag kunde ta Amex SAS EB Platinum och fick 20K extra poäng eller något sådant när jag tecknade det... Att man sedan får 2-4-1 vid 100K spend och EBG vid 35 legs/45K p är ju inte fel... Bara positivt! EB personalen var hur bra som helst och löste alla detaljer. Det enda man saknar som fd Amex Platinum var möjligheten till ett extra kort till mig och ett till frugan. Men, avgiften är ju en tredjedel så man skall inte klaga.
 

Lallarn

Medlem
Aha, ja det lät ju lovande. De har ju även, som Ghoose nämnde, rätt lockande Amex-EB-erbjudande i Norge så kanske ska kika in på det med.
Tack allesammans!
 

olsson

Medlem
Jag flyttade från Sverige (student med enskild firma, så inte så hög inkomst) till Norge. Hade inget amex innan, men ansökte om Amex och blev nekad i Norge då jag inte har haft någon inkomst. När deklarationen för 2012 är igenom kring Augusti så skulle jag kunna söka igen för då skulle de se inkomsten 2012. Bara en notis.
 
Toppen