Senaste nytt

Användning av Finnair Plus-poäng

DrKlas

Medlem
Jag har en liten samling (ca 22000) Finnair Plus-poäng som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Har gått över till att samla mina Oneworld-poäng inom BAEC så om det inte finns starka skäl till att trycka in nya poäng så blir de inte fler. Dessutom börjar poängen gå ut till hösten.

Någon som har ett kul eller vettigt tips vad jag ska avända poängen till? En bonusresa till Helsingfors för en person lockar inte särskilt mycket och några Iittala-glas från Finnair Plusshopen känns inte heller helt bra även om just sådana glas är något jag har tänkt köpa ändå. Ungefär 400 kr värde skulle då motsvara 21700 av mina poäng.
 

DrKlas

Medlem
Tack för två bra tips! Fylla på med 3000 p hinner jag nog innan jag ska till Japan i juni. Att ha tid för en avstickare till Okinawa blir svårare men hade onekligen varit väldigt kul. Och om inte annat kan ju använda mina BAEC-avios till en sådan resa någon annan gång jag är i Japan.
 

Dr. Miles

Expert
Tack för två bra tips! Fylla på med 3000 p hinner jag nog innan jag ska till Japan i juni. Att ha tid för en avstickare till Okinawa blir svårare men hade onekligen varit väldigt kul. Och om inte annat kan ju använda mina BAEC-avios till en sådan resa någon annan gång jag är i Japan.
Om du åker till Okinawa under Juni månad är det nog bäst att du åker dit i slutet av Juni.

Bilden needan är statistik av nederbörd och soltimmar i Naha (Okinawa) i Juni månad. Blå är nederbörd, orange är soltimmar.
special-climate4.png

(Källa: Shimanavi)
 

DrKlas

Medlem
Om du åker till Okinawa under Juni månad är det nog bäst att du åker dit i slutet av Juni.

Det skulle i så fall vara sista helgen i juni som är aktuell så det verkar ju bra. Regn och blåst gjorde att jag på min senaste lediga dag i Japan ersatte ett besök i Kyoto med ett besök i ett AEON köpcentrum ...
 
Har 18000 Finnair poäng som jag skulle vilja använda innan dom försvinner.
Några förslag, har noll koll på Finnairs program och tycker mig inte kunna hitta något i shoppen som kan betalas med bara poäng.
 

samet

Medlem
Har 18000 Finnair poäng som jag skulle vilja använda innan dom försvinner.
Några förslag, har noll koll på Finnairs program och tycker mig inte kunna hitta något i shoppen som kan betalas med bara poäng.

Köp till lite poäng. Då förlängs "bäst-före" tiden på dina befintliga poäng. Så kan du fortsätta att samla tills du får nog för att köpa en vettig resa för dem.
 
Köp till lite poäng. Då förlängs "bäst-före" tiden på dina befintliga poäng. Så kan du fortsätta att samla tills du får nog för att köpa en vettig resa för dem.
Kontot kommer inte att fyllas på med nya poäng eller flygningar så vill gärna använda poängen till något.
 
Toppen