Senaste nytt

SAS incheckning på Heathrow har kraschat

För tillfället går det inte att checka in på SAS på LHR (terminal 3). Självbetjäningen fungerar sporadiskt men har du incheckat bagage är det helt stopp.
 
..., Emirates, Cathay Pacific... Verkar som om hela terminal 3 har somnat. SAS försöker göra fallback till manuell hantering men ingen verkar veta hur man gör...
 
Efter många om och men så kom de fram till hur en manuell incheckning går till och jag sitter på planet till GOT 4 minuter innan avgång. Nu letar de efter 4 passagerare, men är det inte större svinn än så får det väl anses vara ganska lyckat?
 

NotRyan

Medlem
..., Emirates, Cathay Pacific... Verkar som om hela terminal 3 har somnat. SAS försöker göra fallback till manuell hantering men ingen verkar veta hur man gör...

Det är det här som blir problemet när man har system som bara fungerar år ut och år in utan att man behöver ta till reservrutiner, när det händer något så blir det verkligen strul...

Hoppas det löser sig fort, låter som något generellt kommunikationsproblem eftersom alla drabbats...

Mvh
/NotRyan
 
De började få upp delar av systemet igen när jag lämnade incheckningsområdet.

Vi landade i stort sett i tid så det löste sig ju rätt bra till sist. Jag fick stå och köa en timme istället för att äta frukost i loungen, men men... (Och alla mackor var slutsålda redan på flyget till LHR så att jag missade bussen på GOT med 5 minuter och på så sätt fick två timmar på mig att käka lunch var kanske lika bra det :) )
 
Toppen