Senaste nytt

Discovery Airpass med Bangkok Airways

jumbooze

Medlem
What is Discovery Airpass - Bangkok Airways

Är det någon som har erfarenhet av Bangkok Airways Discover Airpass?

Jag tittar på BKK-REP-BKK-HKT men är orolig att det ska räknas som backtracking?
Man ska visst kunna köpa kuponger hos IATA-ombud.

Hade precis en diskussion med AF/KLM då man kan boka PG med dem, jag trodde jag vunnit på HUACA rouletten
för jag fick uppgift att det skulle kosta 20K T/R men sen när jag skulle slå till så kommer de på att det kostar 50k T/R.
Så mycket AF har jag inte kvar så jag fick hoppa av.

Det var för övrigt väldigt konstigt samtal med Flying blue där killen säger vid flera gånger att klockan är mycket och han ville gå hem!! :confused: Det var ca 20:40 och de stänger 21:00.
 
Last edited:

Gus

Medlem
Någon som lyckats använda sina flying blue miles för att boka en resa med Bangkok airways? Jag ringde precis KLM och frågade om det fanns några platser på Bangkok-Trat men det fanns inte en enda awardplats sa agenten. Inte på något datum.
 

Dr. Miles

Expert
Någon som lyckats använda sina flying blue miles för att boka en resa med Bangkok airways? Jag ringde precis KLM och frågade om det fanns några platser på Bangkok-Trat men det fanns inte en enda awardplats sa agenten. Inte på något datum.
För din information, Bangkok Airways (PG) award bokningsklass är X klass för Economy class och ExpertFlyer visar fel bokningsklass (Y klass).

Booking Bangkok Airways using Japan Miles - FlyerTalk Forums


och det verkar som Air France/KLM Flying Blue använder K klass på Bangkok Airways.
Screenshot20160730 02 FB.png
 
Last edited:

jumbooze

Medlem
Jag var på väg men de ville ha för många poäng vill jag minnas, jag bokade via Japan Airlines och flyttade över poäng från Club Carlsson tror jag det var
 
Toppen