Senaste nytt

SJ-prio: Billiga poängresor i 1 klass

Nu vet jag inte om de kan vara ett systemfel någonstans hos SJ för jag har varken sett någon kampanj om det här. Tågresan kostar alltså normalt 12 000 poäng att genomföra i 1 klass mellan Göteborg C - Stockholm C men nu ligger den på 8000 poäng. 2a klass ligger på 10 000 poäng per person...... Någon som vet något om det?

Har kollat datumena 25-27 april och då är de samma sak på samtliga dagar...
 

Axelll

Medlem
Tvärt om för mig, förut kostade en resa Arlanda - Hudiksvall 8000 poäng i första klass eller 6500 i andra, kollade just upp en resa i maj och nu vill de ha 10500 poäng i första klass eller 9000 i andra. Har SJ höjt poäng-priset?
 

twiggs

Medlem
Tvärt om för mig, förut kostade en resa Arlanda - Hudiksvall 8000 poäng i första klass eller 6500 i andra, kollade just upp en resa i maj och nu vill de ha 10500 poäng i första klass eller 9000 i andra. Har SJ höjt poäng-priset?

I det fallet kan jag tänka mig att man vill ha en slags ersättning för att man får ersätta [någon] för stationsavgiften på Arlanda. 2500 poäng läggs i tillägg på samtliga resor till/från ARN jag kollar också.
 

gdaily

Medlem
I det fallet kan jag tänka mig att man vill ha en slags ersättning för att man får ersätta [någon] för stationsavgiften på Arlanda. 2500 poäng läggs i tillägg på samtliga resor till/från ARN jag kollar också.

Det var något nytt i så fall... 3000 poäng till Arlanda från Sthlm har ju annars varit standard, och en helt okej redemption.
 

gdaily

Medlem
I det fallet kan jag tänka mig att man vill ha en slags ersättning för att man får ersätta [någon] för stationsavgiften på Arlanda. 2500 poäng läggs i tillägg på samtliga resor till/från ARN jag kollar också.
Japp, det stämmer. Då försvann helt plötsligt hela värdet för mig med SJ Prio. Säger upp mastercardet så fort jag fått ihop svarta priokortet alltså.
 

mry

Medlem
Både jag och Ulla har ju svart SJ prio, hon får upp resorna för 12 000 poäng men jag får upp dem för 8 000 på samma datum och sträcka, så antar att det är någon mer logik än att man har svart sj prio kort faktiskt. På nattågen har vi dock samma pris så man får väl deala med henne så jag får köra hennes biljetter med x2000 och hon mina med nattåget...
 
Toppen