Senaste nytt

Får tjejen poäng även om jag betalar?

Akt

Medlem
Hej!

Har löst forumet en tid nu och har bestämt mig för att registrera mig. Jag ansökte nyligen om ett SAS EB Amex då det känns dags att börja samla poäng, inte för att jag reser speciellt mycket i jobbet utan mer tjäna extrapoäng på spend.

Vad jag förstått så får jag bara baspoäng för min egna biljett även om jag bokar och betalar biljetter för mig och tjejen samtidigt? Frågan är då om tjejen kan anmäla sig och få baspoäng för sin biljett när vi reser även om biljetten har betalats av mig med Amexkortet (och tvärtom ifall jag slagit i 150k spend redan)? I så fall skulle vi ju kunna optimera det rätt bra så vi båda får poäng på resorna då får ut dubbla antalet bonusresor vilket gör att "återbäringen" på korten blir rätt så hög.

Mvh,
Akt
 

Najk

Medlem
Bästa uttdelningen får ni om ni har varsit kort och når gränsen på 150tkr/år båda två.
 

Sofia

Medlem
Skulle vilja vända på frågan: kan jag få poäng för både min och min sambos biljett på mitt EB-konto om vi reser tillsammans? Det är samma bokning och allt är betalt tillsammans. Eller ska jag regga ett EB-konto till honom också? Han är helt ointresserad av poäng hit och dit så ska det ske är det jag som får fixa och greja, varför jag tänkte att det är enklare om allt går in på mitt konto redan från början.
 

Alf

Medlem
Du kan aldrig få poäng på någon annans biljett. Du får skaffa ett EB konto åt honom. Senare kan du mot en avgift överföra hans poäng till ditt konto men det är ingen bra affär. Ibland är det kampajer på detta för halva priset och då kan du slå till.
 
Toppen