Senaste nytt

Amex - Travel Service

Valley

Medlem
Gjorde en liten upptäckt när jag surfade runt på min Amex-sida.
Jag hade tydligen tillgång till deras Resebyråservice. Var nog det vettigaste jag hittat på den sidan.
Bl a hävdade man att man hade mycket bra priser gentemot andra bokningssiter och så ingick väldigt ofta frukost och lite annat.

Tog en koll på Hilton, Munich som när jag försökt på andra sidor fått nobben pga fullbokat. Men här så gick det vägen. Och faktiskt var det även några hundralappar billigare per natt
Måste testa med en Gbg-bokning också och se så det inte var en ren slump

Är detta en generell service för Ax-medlemmar eller är det enbart för Corporatekorten ?
 

Alx

Medlem
Amex Travelservice kan vara riktigt bra ibland. Som Amex Centurion erbjuds man diverse specialpriser på flyg, hotell m.m.

Med jämna mellanrum får man också gratiserbjudanden. Nu närmast att utnyttjas är en gratis VIP-natt på The Peninsula New York med frukost, lunch och 100$ credit för barnotan.

Värt att tänka på är att t.ex. Hilton ofta inte ger några Hhonors poäng för bokningar gjorda via tredje part.
 

rvarttinen

Medlem
Använder AMEX Travel Service rätt ofta. De tycks ha bra avtalspriser, bland annat på AF/KL till Nordamerika. De är dessutom rätt duktiga på hitta bra förbindelser, etc.

Bokar dock oftast hotell själv, har använt en del erbjudanden från AMEX Travel ibland men det har inte fungerat så bra. Du får oftast samma, eller rent av bättre, erbjudanden direkt från t.ex. SPG (Som Platinum kund får du SPG Gold direkt, PP, etc.).
 

Valley

Medlem
Så var första bokningen gjord. Och som grädde på moset var biljetten 200 billigare än jag hittade i övrigt
 

Andy

Medlem
Använde Amex Travel för min resa till Dubai om några veckor,
fungerade mycket bra, fick även 75 dollar att spendera på hotellet som bonus bland annat.
 

Erik M

Medlem
Har någon lyckats utnyttja den 1000 SEK hotellrabatt man får med Platinum? Jag ser bara hotell i ”Fine hotels and resorts” eller ”The Hotel Collection” och dessa får man inte rabatten på.
 
Toppen