Senaste nytt

Billigaste biljetter till New York i slutet på september?

palmen

Moderator
Har en NY-resa planerad till slutet på september, min flygbiljett är redan bokad men jag försöker hjälpa mina vänner som ska med att hitta så bra och billiga biljetter som möjligt.
Finns några alternativ i dagsläget för ca 5000 kronor som passar deras krav.
Finnair har ju en kampanj som slutar på fredag men på de aktuella dagarna är de bra priserna borta (de hade inte möjlighet att boka när kampanjen kom ut).

Kraven är enligt följande:
Resväg: ARN-New York (max 1 stopp)
Utresa 26/9 (ankomst så tidig eftermiddag som möjligt, ej kväll)
Hemresa 1/10 (ankomst så tidigt som möjligt så man hinner till jobbet), eventuellt kan hemresa ske 30/9 också.
Pris: Så lågt som möjligt
Restid: Så kort tid som möjligt.
Klass: Economy
Poängintjäning: Helt oviktig faktor även om 100% till EB är trevligt.


Om jag förstått det rätt brukar det komma lite kampanjer i maj och även i augusti. Brukar dessa kampanjer gälla för resa i slutet på september?
Tror dock att de hellre bokar så det är klart så snart som möjligt än att vänta till augusti.

Vad är ett bra pris? Finnair för ca 4000 kronor tyckte jag var ett bra pris när de biljetterna fortfarande fanns. Kan man hoppas på att priserna blir ungefär desamma vid någon kommande kampanj? (jag har ingen koll på flygpriser till NY)

Kraven på hemresan gör att i stort enbart direktflygen till Arlanda blir aktuella. Men hittar man biljetter som är 1000 kronor billigare med stopp i LHR (eller annat ställe) och ankomst vid lunch på ARN antar jag att detta också är ok.

Bästa priset som jag hittade igår som tillgodoser deras krav är följande
ARN-FRA-EWR med SK och UA (ankomst 14:15)
EWR-ARN med UA (ankomst 07:35)
Pris: 5090 kronor
 

Najk

Medlem
Finns ARN-HEL-JFK med AY (ankomst 15:50)
JFK-HEL-ARN med AY (ankomst 09:30)

Pris: 5220kr

Lite sämre tider men då slipper man ju åka "Sardinburk" över atlanten (UA 757)
 
ARN-NYC med godtycklig routing i ekonomi brukar ligga runt 5000, går ner till 4000 på kampanjer (ca 3700 är billigaste jag sett) och uppåt 6-7000 närmare avresa. Det är min mycket ovetenskapliga uppskattning efter att ha bevakat prisläget ett par år.
 

palmen

Moderator
Priset med United fanns på många onlineresebyråer, hittade det via flygresor.se
Såg även priset med AY vilket är ett alternativ men de kommer trolitgvis inte ha hunnit bestämma sig helt innan denna vecka är slut.

De hade sjävla hittat resa med SAS till ORD och sedan med något amerikanskt bolag till New York, tyckte det verkade omständigt att göra ett byte i USA för att komma till NY dock. Priset de fick fram var 5500 ungefär, för att få bästa priserna aktuell vecka med SAS behöver man resa på tisdag vilket är för tidigt.
 

Lonelyflyer

Medlem
LH brukar ha bra kampanjer, jag åker om 12 dar till nyc och betalade 4400 i mars
Visst, intjäningen är inte extra, men för det priset funkar det ändå
 

TheEagle

Medlem
Om man tittar på alternativ med Finnair så kan man kolla från BMA istället för ARN. Eller BMA ut och ARN hem eller omvänt. Åker man hem dagen innan kan man komma ner till ca 4600 om man flyger BMA-HEL-JFK-HEL-ARN.
 
Toppen