Senaste nytt

Hotell med trevliga Executive/Club Lounges

linus

Medlem
På min senaste resa till Shanghai valde jag hotell där jag fick ett bra pris för ett rum på "Executive Level". Första gången jag bor på ett sådant sätt, gillade det skarpt och passade mig bra då jag oftast reser ensam. Det var lite samma känsla som när man för första gången flyger BusinessClass :)

Vill skapa en samlingstråd där vi tipsar och gärna med bilder. Tyävrr tog jag inga bra bilder från min senaste upplevelse som var på Marriott City Centre Shanghai. Bland det bästa där var när man gjorde entré i loungen och blev välkomnad med efternamn, snyggt och en känsla av lyx. Om resterande utbud i loungen var bra eller dåligt kan jag inte riktigt uttala mig om då jag inte har något att jämföra med ännu. Utsikten från 37:e våningen där man både åt frukost och avslutade kvällarna gjorde nog upplevelsen ännu bättre.

Nästkommande resa blir Peking och det ser ut att bli Fairmont Beijing och deras "Gold Room" alt. Four Seasons Club Room, återkommer med en uppdatering när den resan är gjord.

Hoppas på många tips och förslag!
 
Har provat det i Peking och Shanghai. Mycket behändigt och trevligt, behöver inte fundera på vart man ska gå ut på kvällen. I Peking bodde vi på Novotel Beijing Peace, fantastisk utsikt från loungen mot förbjudna staden (när det inte var smog). I Shanghai var motsv lounge på Hyatt on the Bund med spektakulär utsikt mot Pudong skyline. Riktigt bra buffé med bl.a. dumplings och franska viner. Rökavdelningarna hade bekväma fåtöljer och lika bra utsikt som ickerökavdelningen, perfekt för den som gillar att puffa cigarr i avkopplande miljö.
I sommar blir det Novotel Beijing Peace igen :)
 

TheEagle

Medlem
Tänkte också precis skriva att jag gillar Hyatt on the Bund i Shanghai och loungen. Skulle man vilja ha ännu bättre utsikt är det ju bara att åka upp till baren längst upp i hotellet med en av de bästa utsikterna över Pudong.
 
Hilton i pattaya ( mycket trevlig sitta ute på balkongen med utsikt över havet på 33 floor)

Jakarta hilton i Jakarta ( inte ett hilton hotell)

Hilton i Brisbane ( trevlig personal bra utbud mm)

Hilton i Hanoi (super trevliga människor)

Hilton i Warszawa

Sheraton i Montreal

Hilton i Houston

Är alla trevliga Executive lounger

Hilton i Bangkok är ok men har en lite snobbig inställning

Hilton i harrisburg ( lite mellanting gratis mat men ej dricka)
 

cbroxe

Medlem
Hilton Sandton (Johannesburg). Helt OK. Var precis där. Alkohol serveras från kl 1800. Under dagen finns enklare tilltugg. På kvällen fina snittar. Bra hotell för övrigt.
 

Bumsen

Medlem
Crowne Plaza Beijing - livlig
Intercontinental Festival City Dubai - just fantastic!
Intercontinental Pudong Ngt bättre än ok
Hilton Sandton helt ok.
Intercontinental Hyde Park
Grand Hotel Paris - Intercontinental :)
Radisson San Juan Puerto Rico ett sånt skämt

Finns många bra och många tråkiga.
 

micsjo

Medlem
Hilton Beijing, inte ett fönster men ändå bra.
Hilton Istanbul, mkt bra men undvik sommarsemestersäsongen. Massor med barnrika mellanösternfamiljer. Inget problem så men loungen blir överfylld annars är den riktigt bra med fin utsikt över bosporen.
Conrad Istanbul. Lite mindre men en ute-altan också som är kvällsfn. Tyvärr ofta full på morgnarna.
Millenium Hilton Bangkok - supernice! Hela hotellet är toppenbra.

Är väl de senaste tror jag. Ingen som har några trevliga rekommendationer i sverige?
 
Toppen