Senaste nytt

Byte i Wien för vidare resa till Linz

Resenären

Medlem
Jag är inbokad på OS312 till Wien och 45 minuter efter ankomst på OS951 till Linz Hoersching.
Vad säger expertisen på detta forum? Är det för kort tid? Det var ett tag sedan jag bytte plan på Vienna Int, så hur ser det ut med anslutningsflyg?
 

MarcusC

Medlem
Skall inte vara några problem. Alla flighter från samma terminal. Tror tom 30 minuter funkar i VIE. Tippar på att LNZ avgår från bussgate i bottenplan. Obs det är dock alltid säkerhetakontroll i VIE varför det nog är läge gå direkt till nästa gate direkt.
 
Last edited:

Malu

Medlem
Om det är bokat så på en och samma bokning (PNR) så är det en "tillåten" transfertid som Austrian ska kunna hantera - och även får ta konsekvensen av om det går fel. VIE är dessutom en ganska hanterbar flygplats, så jag tror det ska gå bra. Det var dock ett tag sedan jag var där också, så jag kan inte lista några särskilda "flaskhalsar"...

(Edit: Svarade samtidigt som Marcus ovan, men jag låter svaret ligga... :) )
 
Last edited:

Magino

Medlem
Var på VIE för några veckor sedan och kan säga att säkerhetskontrollen till Bussgaterna var väldigt korta. Under rusningstid var fast track öppen och där var det ingen kö alls. senare under dagen runt lunch som när du är där, var fast track stängd då de var noll kö i vanliga säkerhetskontrollen. så jag skulle inte oroa mig för ett byta på 45min. Så länge flyget inte är 30min sen från ARN
 

Resenären

Medlem
Faktum är att transfern gick mycket smidigt och vi hade gott om tid för bytet. Det som tog längst tid var röntgandet av handbagaget direkt efter ankomsten till Wien.
Nu är vi i Salzkammergut där snön lyser vit på 600 m höjd. Igår var det + 24! :)
 
Toppen