Senaste nytt

Avbokning av SAS flexibla biljetter?

FF#1

Medlem
Om man har en flexibel återbetalningsbar SAS biljett, hur sent går den att boka av?
Fram till check in eller även efter check in?
 

Wendestam

Medlem
För ett par år sedan avbokade jag efter boarding och det gick bra då. I.o.f.s bara en ARN-CPH, men i klass C.
 

flygtoken

Medlem
Utdraget från SAS

Economy Flex

Ombokning: Fri ombokning inom samma prisnivå. Vid ombokning till ett högre pris tillkommer mellanskillnaden mellan det ursprungliga priset och det nya.

Återbetalning: Biljetten och bränsletillägget är återbetalningsbara.

Barnrabatt: 2-11 år 25% rabatt. 1 barn under 2 år utan kostnad. Ingen rabatt på skatter, avgifter eller bränsletillägg.


Economy Full Flex

Ombokning: Tillåten utan extra kostnad.

Återbetalning: Biljetten och bränsletillägget är återbetalningsbara.

Barnrabatt: 2-11 år 25% rabatt. 1 barn under 2 år utan kostnad. Ingen rabatt på skatter, avgifter eller bränsletillägg.
 

FF#1

Medlem
Tack för alla svar, nu löste det sig någon timme innan jag var tvungen att boka resa, men det är bra att veta att det verkligen går bra att boka av sent så man slipper vaska en biljett eller åka en "liten milage" run när egentligen inte har tid.
 

palmen

Moderator
En annan fråga på samma ämne.
Jag ringde och avbokade en resa i tisdags (gick inte att göra via nätet). Resa med SAS+ och enligt båda jag pratade med på SAS kundtjänst så var den 100% återbetalningsbar.
Denna biljett syns fortfarande under mina bokningar men när man ringer till SAS säger de att den är avbokad.
Någon annan som har haft den erfarenheten? Det skulle ta upp till 5 bankdagar att få tillbaka pengarna så där får jag vänta lite till för att se vad som händer.
 

Storsteffe

Medlem
En annan fråga på samma ämne.
Jag ringde och avbokade en resa i tisdags (gick inte att göra via nätet). Resa med SAS+ och enligt båda jag pratade med på SAS kundtjänst så var den 100% återbetalningsbar.
Denna biljett syns fortfarande under mina bokningar men när man ringer till SAS säger de att den är avbokad.
Någon annan som har haft den erfarenheten? Det skulle ta upp till 5 bankdagar att få tillbaka pengarna så där får jag vänta lite till för att se vad som händer.

Min erfarenhet är 5 veckor men det var några månader sedan sist...
 

fcx

Medlem
Har en bokning som skulle flygits för en månad sen, men som jag avbokade. Pengarna är tillbaka men den syns fortfarande under mina bokningar.
 
Toppen