Senaste nytt

British Airways priority boarding på Arlanda

agehall

Medlem
Igår noterade jag att om man reser i economy, så är det bara pax med guldstatus som får priority boarding på ARN, men på LHR får silver det också. Har ARN hittat på något eget eller varför är det så?
 

Jacob

Medlem
Det har alltid stått på skyltarna som användes i terminal 5 att BA Silver får använda priority boardingen.

Jag använde i alla fall priority kön igår i terminal 2 som BA Silver och det var inga som helst problem. Kommer inte ihåg exakt vad som stod på skylten och vad som sades under utropet, men att jag inte skulle kunna använda priority kön var inget jag ens funderade över.
 

agehall

Medlem
På skylten står det bara gold. Det var därför jag reagerade.

edit: Skylten vid boardingdisken då. På andra skyltar tänkte jag inte vad det stod.
 

agehall

Medlem
Fast track på T2 är en separat fil som tar dig förbi resten av kön, men det är samma screeningstation. Dvs ingen "riktig" fast track.
 

JensE

Medlem
Fast track på T2 är en separat fil som tar dig förbi resten av kön, men det är samma screeningstation. Dvs ingen "riktig" fast track.

Så en fast track kontroll av boarding pass precis som i T5 då? :(
Säkert inget problem dock.

Var faktiskt så i MSY också om jag spolar tillbaka hjärnan några timmar.
 

Jacob

Medlem
Är det "riktig" fast track på nya T2? och är den isåfall tillgänglig även för Sapphire?
Vid säkerhetskontrollen är det samma fast track som Air France/KLM använt i närmare ett år bara att One World nu även fått en skylt. Man använder en separat kö som innebär att man tränger sig före övriga kön men i slutändan är det samma kontroll som används för alla. Det är sällan någon trängsel i terminal 2 som jag tror det räcker bra som upplägg, det är fortfarande bättre än One World "fast tracken" i terminal 5 som inte tillförde mycket alls.

Jag börjar för övrigt bli allt mer säker på att det stod "Executive Club Silver and Gold" på skylten vid gaten samt att det även sades under boardingutropet. Dock finns det två gater i non-Schengen området så skulle potentiellt kunna vara så att det står olika vid de olika gaterna.
 

AABack2ARN

Medlem
Igår noterade jag att om man reser i economy, så är det bara pax med guldstatus som får priority boarding på ARN, men på LHR får silver det också. Har ARN hittat på något eget eller varför är det så?

Är inte alla tre oneworlds elitnivåer markerade på skyltarna på LHR? Har för mig att jag sett grön, blå och röd "plupp" på Fast Track-skyltarna, eller drömmer jag?
 

Storsteffe

Medlem
Det är oavsett vad som står är det prio boarding för silver, även om det inte står silver så borde den blåa "pluppen" finnas på skylten men jag har aldrig kollat eftersom jag vet att det ska vara så. Faktiskt enklast att titta efter "pluppen" på skyltarna när man flyger OW.
 

Jacob

Medlem
Är inte alla tre oneworlds elitnivåer markerade på skyltarna på LHR? Har för mig att jag sett grön, blå och röd "plupp" på Fast Track-skyltarna, eller drömmer jag?
Så här ser skylten ut:

IMG_8807.jpg
 
Toppen