Senaste nytt

Crew-missnöje?

Fredrik

Medlem
I Danmark vet jag att de då och då stannar verksamheten och har "fackligt möte" men aldrig hört om det ombord och inte heller från ARN.

Instämmer i att jag vill veta mer.
 

VonMögen

Medlem
Såg ett inlägg på FT om att besättningen initierade någon sorts facklig missnöjesyttring: FlyerTalk Forums - View Single Post - Need for a new generation of cabin staff? Och det bör ju inte ens ha varit en dansk besättning ARN-BHX...

Om det stämmer, vad är det för pinsamt tjafs? Någon som vet mer om detta?

Håller med att om det stämmer så är det fantastiskt pinsamt! Förstår att personalen kanske inte är jättenöjda men det har gått för långt när man börjar agera på detta sätt!
 

Homer

Medlem
Att de är missnöjda går inte att ta fel på :rolleyes:


»Vi skrev allerede til SAS kort efter aftalen, at vi var bekymrede for, hvad der kunne ske. Vi sagde, at det ville gå ud over kundetilfredsheden og punktligheden, og det er det, vi ser nu. Jeg frygter, at det kan blive endnu værre, og med sommertrafikken foran os er det helt afgørende, at ledelsen gør noget for at rette op på arbejdsglæden, for det er vejen til en højere kundetilfredshed,« siger Helge Thuesen, der for formand for Cabin Attendants Union (CAU), hvor det danske kabinepersonale er organiseret.Kundernes tilfredshed er blevet mindre både med SAS’ service i luften og på landjorden. I målingen for februar vurderer kunderne den personlige kontakt på jorden og i luften en smule lavere end i januar, og tilfredsheden med check-in-services er også faldet.

»Det er kanonhårdt arbejde nu, og vi har ikke længere overskud til at levere den service, som kunderne forventer. Vi har haft mange møder med ledelsen, men bliver ikke imødekommet. Man kan ikke drive et luftfartselskab, hvis der er iskold luft mellem kabinepersonalet og ledelsen, som tilfældet er nu,« siger Helge Thuesen.




SAS slås med kundetilfredsheden - Transport | www.business.dk
 

rob74

Medlem
"Pausen" som beskrivs i FT-inlägget var jag med om när jag flög kvällsflighten ARN-KRN den 26 mars. Då man vanligtvis brukar påbörja servicen sa de att pga "kabintider" (minns inte exakt hur de sa), så kommer servicen att påbörjas om 20 (eller om det var 30) minuter.
Minns att jag hajade till av förvåning. Sedan glömde jag alldeles bort att fråga om någon här hade varit med om det.
 

AABack2ARN

Medlem
Igår var det i alla fall inga maskningsaktioner. Flög 2 sträckor med dansk besättning, 1 med norsk och 1 med svensk och i alla 4 fallen var besättningen trevlig och effektiv. Förvisso var flygen nästan halvtomma eller inte ens det (25 passagerare på en 736:a...) vilket brukar underlätta att få en trevlig besättning.
 
Toppen