Senaste nytt

Stockholm-Bangkok, vilket flygbolag?

virre90

Ny medlem
Hej!

Ska boka en biljett till thailand i december, helst avgång 20-26 dec och stanna i 3-4 veckor. Har hittat biljett på Norwegian [premium] för 12600 per person, fanns även för 10000 på thai airways men då är det vanliga biljetter! Tyckte det var värt att få åka premium för 2600 kr extra, undrar mest om detta är ett bra pris eller bör man vänta längre med att boka?


Har någon flugit med Norwegian Premium? Hur är Norwegian att flyga med överhuvudtaget om man jämför med tex thai?

Mvh Virre
 
Last edited:

Magino

Medlem
Ingen har flugit med Norwegian Premium ännu då de inte börjat flyga dessa långlinjer ännu. Om du är villig att flyga ut på julafton med lång väntan i Istanbul kan jag rekommendera att du flyger business med Turkish Airlines, då denna går att hitta för under 11.000kr just nu
 

kristerj

Medlem
Hej och välkommen till BusinessClass.se virre90,

Tycker som Magino att du får mer för pengarna i Turkish Business om du kan tänka dig att byta i Istanbul. Finns flera avgångar i den aktuella perioden med priser runt 11.000
 

virre90

Ny medlem
Som nevnt over har ikke Norwegian Premium blitt lansert enda. Men pga forsinkelsen av Dreamliner kommer de første premium reisende med Norwegian til å få en hyggelig overraskelse da begge flyene som erstatter 787 har ex-Emirates first class seter.

http://a2.mndcdn.com/image/upload/ulxqdrfvrdwg99cmy9vr.pdf

Så du menar att om jag bokar premium platser på norwegian.se kommer man att få åka first class i ex-emirates bara för att dreamlinern är försenad?
 

Magino

Medlem
Så du menar att om jag bokar premium platser på norwegian.se kommer man att få åka first class i ex-emirates bara för att dreamlinern är försenad?

det kommer inte vara första klass service utan samma service som du hade haft i vanliga premium hos Norwegian men har man tur så får man kanske sitta i dessa stolarna.
 

virre90

Ny medlem
Okej men i "värsta" fall så blir det ex-emirates business stolar? så man inte hamnar i economy när man betalat för premium på dreamlinern
 

virre90

Ny medlem
Hej och tack :) Magino kristerj

Jag har kollat på turkish business och ditresan var på 15h med 1 stopp, det har jag inga problem med. MEN hemresan var mellan 25-35h och det klarar inte mitt ressällskap av tyvär.
 
Så du menar att om jag bokar premium platser på norwegian.se kommer man att få åka first class i ex-emirates bara för att dreamlinern är försenad?
Norwegian leaser to A340 av HiFly som begge fløy for Emirates frem til 2012. Som nevnt skal disse erstatte 787 til de to første blir levert. Vet ikke hvordan de vil fordele premium pax mellom C og F kabinene, men de vil selvsagt kun tilby service i henhold til Norwegians premium konsept.
 
Toppen