Senaste nytt

Emirates Economy class, har ni erfarenhet?

Status
Stängd för vidare inlägg.

ACervin

Medlem
Jag har åkt Emirates i ekonomi. Jag tycker det håller bra klass. Qatar har jag bara provat i business och det är mycket bra. Men vad jag hört så skall även Qatar vara bra i ekonomi. Bytet i Doha har inte varit så spännande i gamla terminalen men kommer säkert att bli bra när nya terminalen öppnar för Qatar.

Jag har skrivit en reseberättelse om Emirates i ekonomi klass

http://www.businessclass.se/reserap...xb-dubai-intl-dubai-united-arab-emirates.html
 

Kebalibre

Medlem
Om ni har vad skulle ni rekommendera Qatar airways eller Emirates ?
Skulle vilja påstå att det beror en del på destination och flygplanstyp.

Jag har flugit med EK LHR-DXB-LHR i deras 380. Servicen var då riktigt dålig, förmodligen främst pga att det var en relativt ny flygplanstyp och att de inte var intrimmade på hur de skulle hantera så många passagerare.
Däremot fanns det inget att klaga på när jag flög DXB-CPT-DXB i deras 777.
Den servicen/upplevelsen motsvarade DOH-MEL och PER-DOH med QR.
ARN-DOH med QR i deras 333 tycker jag är helt ok, sämre än deras 777 rutter men klart bättre än tex DOH-BOM.
Så som sagt kan det variera en hel del.
 

Mindek

Medlem
Har åkt mycket med båda, dock mest ARN-DOH-DXB med Qatar. Qatar verkar ha en högre lägsta nivå, en del Emirates plan är rätt gamla och slitna med trist IFE. Annars är det väl same same mer eller mindre.

Business tycker jag var klart bättre med Qatar.
 

pep

Medlem
Är det någon som har åkt Emirates airlines economy class?
Ha, ha, ha. Er der nogen som IKKE har åkt EK eller QR?? Check 1000 reviews på internettet min ven. Hvor er dine egne rejserapporter fra alle dine fråger til QR i anden tråd.....Dont ask what bc.se can do for you without asking yourself what you can do for us.

Det er stort set samme kop te. Niveauet for Emirates er svagt faldende mens QR er svagt stigende, men QR holder til på verdens største busstation i Doha. Og i den sidste ende er det altid held, motivation, humør, tolerance, der bliver udslaggivende med mindre der er eklatante fejl eller forsinkelser hos selskabet
 
Last edited:

palmen

Moderator
Det här är sverige?
Ingen förstår skriv på svenska?

Nog för att danska inte är det lättaste språket att förstå men man fattar i stora drag.
Finns inga regler som säger att man måste skriva på svenska i forumet och jag antar att redaktionen är mer än glad om vi får medlemar från norge/danmark som bidrar till forumet.

Du frågar väldigt mycket om EK och QR, har du tittat upp rapporter på andra forum eller sökt på nätet?
Är det någon specifik anledning att du frågar mycket om dom, har du en planerad resa och försöker optimera vilekt bolag och flygplanstyp de ska åka med?
 

Sahara

Medlem
Jo det är för att jag har tänkt att åka till islamabad nästa månad och Jag vet inte vad jag ska åka?
Qatar airways åker direkt från stockholm Ska jag åka den eller Emirates som åker från copenhagen?

Jag har litte svårt att välja mig?

Vad tycker ni att jag ska åka EMRATES ELLER QATAR om det var ni?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen