Senaste nytt

Resa till Sydney för 2 vuxna och 1 infant 27/11 - 28/12

Hej,

Försöker hjälpa en kompis som skall ta ut sina dubbeldagar de har med sin dotter för att vistas i Sydney ca 1 månad.
Jag har hittat ett totalpris på ca 20 000 för alla tre med Finnair via Singapore. Detta med humana layovers på alla stoppen.

Finns det någon som har några bättre förslag. De är helt oupplysta gällande flygallianser, miles m.m. så det är inte viktigt men de är ju såkklart intresserande att signa upp för ett program när de väl hittat en biljett de gillar för att kunna inkassera poängen på ett konto sen.
 

pitch

Medlem
Mjaa, det beror på vad som avses med "bättre". 20k för två och en halv pers är ju absolut inget dåligt pris. Men kolla hos Cathay Pacific också, dom har priser i paritet med Finnair åt det där hållet, och är ett bra bolag (i mina ögon i alla fall).

Däremot skulle jag numera inte fixa att åka så långt i ekonomi. Men det är ju personligt hur jobbigt man tycker det är att sitta inklämd.

I och med att dom ska vara borta i en hel månad behöver dom ju inte ha så bråttom dit, förresten, så bäst i det här fallet kanske helt enkelt är den biljetten men med en stopover i SIN också, om det går. Eller Hong Kong om du nu går på CX istället. Båda ställena är rätt trevliga att spendera ett par dar i (fast kanske inte så mycket mer), och det blir mycket mindre jobbiga långflyg på båda sidor av en schysst stopover.
 

Totopez

Medlem
Finnair flyger ju bara sträckan till SIN, därefter tar antingen BA eller Quantas över. Man kan flyga Finnair till Hong Kong också och sedan vidare med Cathay Pacific. En klar fördel är att Finnair har bra flygtider till Asien, och med ett litet barn hade jag prioriterat det framför att först flyga ner till London eller Frankfurt och ha längre restid.
 

ACervin

Medlem
Jag har flugit ett antal gånger med småbarn. Vi började med stopover men upptäckte att det hjälpte inte mycket mot jetlag utan var snarare bökigt med ut och incheckning av bagage och ganska kostsamt därtill. Men det är klart att både Singapore och Hong Kong är två intressanta städer.

20 000 kronor för tre låter väldigt billigt. Det är nog svårslaget. Flyger ni från Köpenhamn kan man överväga Emirates som har bra kvalitet på sin ekonomi klass med bara ett stopp i Dubai. Andra bolag där man kan klara det på ett stopp är Thai via Bangkok och Singapore Airlines via Singapore. Flygplatsen i Singapore har utomhus pool. Uppskattat av barnen. Glöm inte att stoppa ner badbyxor i handbagaget.
 
Tack för svaren!
Den biljetten vi har hittat har hittills inte någon resebyrå lyckats boka in utan kommit tillbaka med totalpris på över 35-36 000:-

Någon som har tips på någon resebyrå som är duktiga på att boka in biljetter och fare constructions som är hittade på ITA Matrix?
 
Toppen