Senaste nytt

Flyga Washington (IAD)-Montreal (YUL) - lite i valet och kvalet

rob74

Medlem
Har en 2-4-1 med SK till IAD nu i maj. Vi kommer att stanna i Washington i 4 nätter innan det är tänkt att vi ska åka vidare till YUL och sedan stanna där 13 nätter innan vi vänder åter till IAD för en sista natt innan hemresan.

Det är ju inte direkt någon enorm lustupplevelse med dessa korta USA-Canadaflighter. Biljetter med United går idag på ca 3.200 kr/person och jag känner i dagsläget inte för att lägga över 6 laxar på detta, då jag har en hel del annat att ligga ute med just nu.

Alternativet är ju att gnaga lite på mina 256k USDM. Det skulle i så fall gå på 50k för 2 personer i Economy och drygt 600 kr/person i skatter (om jag räknat rätt via ITA Matrix). Det är ju en massa security fees, 11th September fee och annat tjorv, som jag antar tillkommer på denna bonusbiljett.
Jag är ju ingen ivrare av att bränna poäng på economybiljetter, men här känns det ju nästan som inrikes i Sverige förutom den högre poängkostnaden då. Och det är ju knappast värt att sprätta mer poäng för att sitta längre fram i planet på dessa sträckor heller.
Har även kollat om det finns 5th freedomflighter, men så verkar icke vara fallet. De håller hårt på hemmamarknaden därborta...

Har för mig att med kampanjen med 100% bonus så kan man köpa 25k + 25k i bonus för strax över 6.000 kronor, vilket är i paritet med att köpa just dessa två biljetter.
I så fall får jag se detta uttag som ett litet lån av mig själv, då... :rolleyes:

Om inte någon har något roligare förslag?
 

Senator

Moderator
Min magkänsla trodde det kanske var billigare från NYC, men "icke sa Micke!" Testade med BWI, IAD och DCA och inte bättre det...

Exakta datum, när skall du åka?
 

rob74

Medlem
Min magkänsla trodde det kanske var billigare från NYC, men "icke sa Micke!" Testade med BWI, IAD och DCA och inte bättre det...

Exakta datum, när skall du åka?

Vi åkte ORD-YUL för två år sedan och då köpte vi biljetterna i ännu mera god tid och då kostade de 5.000 kr/person!

IAD-YUL = Måndag 6/5
YUL-IAD = Söndag 19/5
 
Beroende på om man kan tänka sig mellanlandning och Portier airlines så kan man komma ner till 4950:- för två, då får man ju iof inga poäng....

KAYAK

Flög IAD-TPA med UA för några veckor sedan och då kunde man uppgradera till First direkt i bokningen för 650 kr per person ToR vilket jag tyckte var rärr prisvärt för en 2h flight. Kanske lättare att motivera det högre priset med UA då?
 

rob74

Medlem
Beroende på om man kan tänka sig mellanlandning och Portier airlines så kan man komma ner till 4950:- för två, då får man ju iof inga poäng....

KAYAK

Flög IAD-TPA med UA för några veckor sedan och då kunde man uppgradera till First direkt i bokningen för 650 kr per person ToR vilket jag tyckte var rärr prisvärt för en 2h flight. Kanske lättare att motivera det högre priset med UA då?

Jag noterade Portier Airlines på ITA Matrix. Har nog aldrig hört talas om dem.
Direktflighten IAD-YUL tar 1 h 43 min, så det är ju ingen lång resa med en Canadair Regional Jet 700. Och så väldans mycket poängintjäning rör det sig nog inte om heller. Ska fundera till imorgon.
 

rob74

Medlem
Du, han är inne på rätt spår nu. US Airways från DCA till Burlington, Vermont kostar $200 per skalle. Det är 15mil till Montreal.

Nu ska här funderas lite. Vi bor ju faktiskt på Radisson alldeles vid DCA. Och bil kan man ju hyra rätt så billigt ser jag.
Får ta ett snack med min bättre hälft och höra vad hon tycker.
 
Toppen