Senaste nytt

Awardtravelr vs SAS

Hej! Är på jakt efter en bonusresa till Sydamerika (att betala med Eurobonuspoäng). Awardtravelr hittar både ditresa & hemresa men när jag ringer SAS menar de att det inte finns någon utresa & bara ekonomiklass i hemresa medans Awardtravelr hittar C-klass biljetter oxå. Gör jag något fel tro? Vad är era erfarenheter? Tack!
/A
 
Kortfattat: Awardtravelr är inte EuroBonus (eller USDM eller M&M eller...) utan ett hopkok av flera sökmotorer. Den ger en enkel möjlighet att kolla om någon av dessa kan fixa ihop en bonusresa, men sen är det alltid upp till det program du använder att avgöra om de har en plats åt dig eller inte.

Du kan se vilken sökmotor det är som hittar resan genom att peka på StarAlliance-loggan i sökresultatet.
 

Pushback

Medlem
Min rekommendation är att även söka via EXPERTFLYER.

Deras availability brukar stämma väl med SK och andra inom *A. Businessbiljetterna visas som bokningsklass "I" (i), First som "O" Economy som "X".
 
:cool: Hur hittade du denna funktionen? Jag har sökt som en blå :D Men tack för tipset!!!
Ja den informationen är väl dold, av en för mig outgrundlig anledning. Hittade den mest av en slump nån gång i början. Den som använder Awardtravelr, tycker jag nog man ändå kan resonera, är förmodligen tillräckligt väl insatt i vad informationen betyder för att kunna dra nytta av den. Ett bra exempel på Mystery meat navigation - Wikipedia, the free encyclopedia
 

jth

Medlem
Ja den informationen är väl dold, av en för mig outgrundlig anledning. Hittade den mest av en slump nån gång i början. Den som använder Awardtravelr, tycker jag nog man ändå kan resonera, är förmodligen tillräckligt väl insatt i vad informationen betyder för att kunna dra nytta av den. Ett bra exempel på Mystery meat navigation - Wikipedia, the free encyclopedia

Ja, den lilla "featuren" har inte jag hittat heller, tack för det tipset. Jag hade intrycket att awardtravelr bara gör "web scraping" från ANA:s sökmotor, men de har alltså fler källor.
 
Signade up för expertflyer - var väl lika bra :). Verkar dock som även de visar en hel del award tics som inte finns hos SAS. Får ligga på SAS helt enkelt och hoppas att de platser jag letar släpps vad det lider.
 
Toppen