Senaste nytt

Någon idé att gå med i ett bonusprogram för tvåveckors resa till USA?

Bergling

Medlem
I höst skall jag med familjen till Florida i drygt två veckor. Är det någon idé att gå med i något bonusprogram för den korta resan måntro? Reser ytterst lite i tjänsten i övrigt (och där har vi Scandic), så det skulle vara om man hinner få något av värde för uppåt 10 hotellnätter (skall nog hyra ett hus ca en vecka).

Vilket skall man satsa på isåfall?
 

agehall

Medlem
Det kostar ju inget att gå med i programmen, så om du ska bo på hotell ska du ju så klart gå med i deras bonusprogram.

Kolla ifall det finns någon rekryteringsbonus eller några andra knep för den kedja ni tänker bo på och gå sedan med!
 
Duger Holiday Inn, Crowne Plaza och Intercontinental hotellen? Skaffa IHG Ambassador status för $200 nu, du får en gratisnatt på Intercontinental hotell, guldstatus och poäng. Finns en massa trix för att samla gott om poäng på Priority Club så du får nog Platinum snabbt.
 

OliT

Medlem
Gratis guld på HHonors (om det finns kvar) eller aktieägarprogrammet på Club Carlson skulle jag rekommendera, sedan matchar du upp det program du behöver (de flesta erbjuder någon form, i bland utmaningar, men ofta då med hög status under utmaningstiden).
 

Bergling

Medlem
Vi har ju inte tänkt bo på några lyxhotell, utan Holiday Inn och liknande är ju bra alternativ. Skall kika närmare på Priority Club. Vi skall ju hyra bil också, så då är det ju bra om det går att "samköra" som de flesta program verkar göra.
 

gdaily

Medlem
10 dagars hotellboende måste ju ge minst en gratisnatt oberoende vilket hotellprogram man använder sig av, annars gör man något fel. Och att då inte vara med i något bonusprogram är ju att kasta bort pengar.
 

Bergling

Medlem
Har iaf fixat HHonors Gold, och kikar på övriga program också. IHG Ambassador blir ju nästan gratis i o m gratisnatten, så det får jag kika närmare på.
 
Toppen