Senaste nytt

Om BC blir stor kommer vi bara ha flygbolag likt RyanAir?

Säg att BC blir Sveriges största forum. Folk vaknar upp och blir väldigt medvetna om hur flyg/hotel/bonusprogram/routing/etc fungerar. Skulle det i slutändan betyda att majoriteten som betalar för premium slutar med det och använder poäng för uppgradering etc? Och skulle det betyda att vi bara har flygbolag som RyanAir och likasinnade kvar?
 

henke12

Medlem
Då kommer vi ju till slut inte ha nåt flygbolag kvar överhuvudtaget då ingen på BC vill åka med Ryan :)
 

Palazzi

Medlem
Haha, intressant scenario!:D Jag hoppas verkligen att BC.se blir Sveriges största forum, men det låter ju inte helt sannolikt:rolleyes:

Som tur är ligger ju 99% av världens flygbolag utanför Sverige, där man inte heller kan svenska... Så länge vi får en utrikeslinje från alla de stora svenska städerna till en stad i ett icke svenskspråkigt land så slipper världen domineras av Ryanair ett tag till ;)

PS. Flyertalk har ju funnits ett tag, men jag har en känsla av att de inte hjälpt Southwest Airlines så värst mycket :)
 

skydiver

Medlem
Man måste väl flyga med bolag som ger poäng för att kunna göra bonusbokningar???
Och BC.se har väl knappast ökat antalet snåla omedvetna resenärer?

Skulle tro att BC.se snarare hjälper etablerade flygbolag.
 

Homer

Medlem
Min erfarenhet är att de flesta inte orkar bry sig om poäng mm. hur mycket man än förklarar,
tittar bara på priset och vill åka direkt utan mellanlandning.
 

Lonelyflyer

Medlem
visst kan man hanka sig runt på att få gratisstatus på hotellkedjor och match - men för att kunna få in ny status krävs det att man faktiskt sätter sig på flyg lite då och då
I det läget väljer nog många här hellre en MR i CW till LHR - och förstår förkortningarna dessutom :)
 

Lonelyflyer

Medlem
visst kan man hanka sig runt på att få gratisstatus på hotellkedjor och match - men för att kunna få in ny status krävs det att man faktiskt sätter sig på flyg lite då och då
I det läget väljer nog många här hellre en MR i CW med BA till LHR - och förstår förkortningarna dessutom :)
 

NyfikenGrau

Medlem
Att vara medveten är ju inte alltid samma sak som att vara rationell, ofta vore kanske Ryan det rationella valet för de av oss som betalar resorna själva. Jag hänger här för att man får tips som gör själva resan roligare eller bekvämare, men annars är ju komfortabelt resande sällan en vinstaffär i sig.

Sedan antar jag att en stor del av medlemmarna här får resorna betalda av arbetsgivaren, medan de själva tar hand om poängen - DÅ är ju tipsen på denna sida inte bara roliga, utan även rationella :)
(Det är dock inte säkert att det kommer fortsätta vara så även i framtiden, jag tycker det kommer tecken av och till på att arbetsgivare generellt blir allt mer medvetna om det här med poängintjäning och försöker lägga över poängen på företaget istället.)

Skulle bc.se bli största sajten i Sverige, eller alla svenskar "medvetna" resenärer, lär det väl inte direkt gynna varken priser eller möjligheter, tvärtom ser jag framför mig hur klipp försvinner, priser höjs och poängintjäning minskas. Typ efter att 10 000 svenskar samtidigt köpt en longhaul i Swiss P och fått ett A3G giltigt i 3 år ;)
 
Toppen