Senaste nytt

SriLankan Airlines Economy class - erfarenheter?

flygtoken

Medlem
Nån som rest med bolaget Srilankan Airlines (UL)! Komentarer, reviews, reserapport! Har rest med de för 3 år sen så en statusuppdatering skulle sitta fint. Jag tycker att flygbolaget är jättebra!

Vi kan även dela våra erfarenheter över huvudtaget av bolaget!

Ingen som vet :(!
 

taxvalp

Medlem
Jag reste i deras nya plan strax efter millennieskiftet ARN-CMB-MLE och då var det riktigt bra även i ekonomiklass. Sedan kom den ökända terrorattacken som förstörde tre av deras fina Airbusplan - en extremt kostsam terrorattack räknat i värdet av det förstörda. Hamnar förstås i skuggan av 9/11 ett par månader senare men räknat i värdet av förstörd egendom är den högt upp på topplistan.

Bandaranaike Airport attack - Wikipedia, the free encyclopedia
 

flygtoken

Medlem
Gjorde de ruttar från Arlanda! Oj! Har hört om terrorattacken men att det var tre plan.... Det var en mycket stor förlust :(! det är synd att bolaget får många dåliga åsikter eftersom de troligtvis använder deras gamla plan!!!!

Jag menade inte det där med smilie gubben! Det skulle vara en ledsen gubbe :( :( :( :( :(

Jag är ledsen för det!
 

palmen

Moderator
Ett tips, det går att redigera en post du skrivit, utifall att du skriver något fel eller vill ändra på texten.
 

flygtoken

Medlem
Jaha, det visste jag inte. Jag är inte teknikexpert (som du kanske redan förstår) så det var till stor hjälp! Tack!

Ps. Är ny på businessclass, ska kolla igenom alla funktioner om en liten stund!

Wow,det funkar :eek:!!!!!!!
 

Dr. Miles

Expert
Jag har nagra bilder fran min SriLankan flight mellan Bangkok och Beijing.
Det ar Economy class pa Airbus A340.

SriLankan Airlines Economy class A340_07.jpg
SriLankan Airlines Economy class A340_18.jpg
SriLankan Airlines Economy class A340_seat_01.jpg
SriLankan Airlines Economy class A340_seat_04.jpg
[
SriLankan Airlines Economy class A340_IFE_08.jpg
SriLankan Airlines Economy class A340_IFE_02.jpg
SriLankan anvander tablet (antagligen Android) som IFE och det fungerade utmarkt. Responsen var relativt snabb och man kunde spola bakat/framat med ett svep. Filmutbud var nagot begransade men fler an SAS Economy pa Airbus A330/340.

SriLankan Airlines Economy class A340_seat_06.jpg
Satekonfiguration i Economy class ar 2-4-2 men 4 sate i mitten ar kombination av 2-2 darfor kan man inte lyfta upp armstodet.
Det var sa typiskt da jag fick hela 4 sate for mig sjalv men det gick inte att ligga pa saten. :(

SriLankan Airlines Economy class A340_seat_05.jpg
Mediaboxarna ar ganska tunna och inte lika storlig som pa SAS

SriLankan Airlines Economy class A340_13.jpg
SriLankan Airlines Economy class A340_11.jpg
SriLankan Airlines Economy class A340_16.jpg
De serverade varm maltid och det var aven fri bar. Jag fick tva Gin&Tonic nar jag bad ett glas Gin&Tonic och ett glas Tonic Water.
(Foto: Dr. Miles)

Bilderna i Business class kabin kan du se har.
http://www.businessclass.se/reserapporter/7757-srilankan-airlines-business-class-pa-airbus-a340.html
 

flygtoken

Medlem
Tack för ditt svar Dr. miles! Hoppas du hade en trevlig flight! Har aldrig flugit business så detta var nytt för mig!
 
Toppen