Senaste nytt

Resa med småbarn i business

Spersboda

Medlem
Letar resor i samband med sportlovet 2014 till Bangkok och ser att Finnair har bra businesspriser. Våra barn är då 2 resp 5 år. Normalt kan jag tycka det kan kännas lite ojuste men småbarn i business men Finnairs fighter till Bangkok under sportlovstider lär väl bestå mest av semestersvenskar.

Någon som rest mycket med barn i business? Vad är er erfarenhet? Bemötande av crew och andra passagerare?
 

jimZon

Medlem
Efter att ha flugit med öroninflammation så ska jag ALDRIG mer klaga på ett barn som gråter för att den får ont i öronen! ALDRIG! :eek:
 

Tjaeng

Medlem
Barn är inte tillräckligt långa för att kunna sparka på mitt ryggstöd i business -> meh. Skrikande ungar, fulla medpassagerare och dylikt är svårt att avhjälpa, och jag ser inte att man skulle ha mera rätt att slippa sådant bara för att man sitter i en premiumkabin.
 

Tockstew

Medlem
Kör på! Klart ni ska åka business! Sannolikt så kommer ungarna att väsnas mindre i business eftersom det finns mer utrymme att röra sig på/sova på.
 

NiNE

Medlem
Jag har åkt med mitt barn ARN-ORD i C med SAS och ARN-FRA-NRT i C med LH. Under första resan var han ett år gammal och under andra resan var han 1,5. Första gången var det betydligt enklare eftersom han var lugnare då. Man hinner ju inte direkt njuta av business som man brukar göra (mat, stol, film, etc) eftersom man måste lägga all tid på att undehålla barnet på ett eller annat vis, men jösses så skönt det är att ha tillräckligt med plats för att t.ex. bygga lego i sätet, sitta på golvet framför, natta barnet, etc. Kabinpersonalen har varit överraskande trevlig i båda fallen. Medresenärerna har också varit trevliga och förstående, förhoppningsvis har de märkt att jag har gjort allt jag har kunnat för att inte mitt barn ska störa dem.
 
Toppen