Senaste nytt

Jag blir inte klok på Sixt rabatter!

drW

Medlem
Jag tycker att det är lite svårt att jämföra vilket pris det blir i slutet när Sixt inte har som de övriga stora att man kan mata in sin rabatt eller avtalskod vid bokningen. Jag har flera koder från bla BW diamond, CC Elite Gold, Eurobonus, men jag kan i praktiken inte kolla om de ger någon rabatt nu då jag inte har någonstans att fylla i den. Just nu är mitt Sixtkort kopplat till BW men jag vet inte om det är bäst.Hyr gärna av Sixt då jag upplever att deras service och bilar varit utmärkta.

Är det någon som har en lösning på problemet?
Har varit i kontakt med Sixt och de ger snabba svar men jag är inte säker på om de förstår problemet riktigt.
Finns det någon generell sammanställning om vilka koder/kopplingar till andra bonusprogram som ger mest rabatt?
 

EPOS11

Medlem
well well, det finns så många koder ute där - så det är nästan omöjligt att berätta vilken ge mest rabatt.
Vilken station? vilken land? hur många dagar? har du en kreditkort som innehåller försäkring?

Eurobonus, BW och CC är långt från att ge det bästa priset :)
 

drW

Medlem
well well, det finns så många koder ute där - så det är nästan omöjligt att berätta vilken ge mest rabatt.
Vilken station? vilken land? hur många dagar? har du en kreditkort som innehåller försäkring?

Eurobonus, BW och CC är långt från att ge det bästa priset :)

Så är det givetvis! Men det irriterar mig lite att inte kunna använda mig av de förmåner som jag borde kunna. Med AVIS och HERTZ kan man ju prova sig fram men inte med Sixt. Sen att man tjänar mest på att ha tex en lämplig kortförsäkring är ju klart. (Det har jag!)
 

Homer

Medlem
Även jag har funderat på detta och inte lyckats hitta något annat svar än att boka via telefon,
alternativt använd deras partners länkar.
Jag har inte provat men antar att man i båda fallen ovan inte kan använda sitt Sixt kort/konto.
 
Toppen