Senaste nytt

Singapore Airlines - Book the Cook

Dr. Miles

Expert
Jag försökte boka Singapore Airlines Book the Cook för min flight mellan Singapore och Bangkok.

Enligt Singapore Airlines webbsida står det så här.
Singapore Airlines skrev:
This Book the Cook service is available on all flights from Singapore except for flights to Kuala Lumpur and for refreshment or continental breakfast meals on these flights.

Min flight är varken till Kuala Lumpur eller avgång där det serveras refreshment/breakfast. Men Singapore Airlines kundtjänst sa att Book the Cook är inte tillgänglig för flight mellan Singapore och Bangkok. :(
 

Jacob

Medlem
Jag har två gånger bokat book-the-cook mellan Singapore och Bangkok, en gång i första klass och en gång i business class och det var inga problem någon av gångerna.

Senaste gången mailade jag Singapore Airlines kundtjänst i Skandinavien, tror det var en e-mailadress som gick till Köpenhamn.
 

Glenn E

Medlem
Jag har ju 2 bokningar i första klass från Singapore till Jakarta respektive Manila.
Så det här var ju ytterligare ett suveränt tips från Dr Miles och Jacob.:)
Hoppas bara att det är tillgängligt på dessa korta flygningar.
Wagyu Sirloin with Eringi Mushroom såg inte så dumt ut.:p
eller kanske man ska ta Boston Lobster Thermidor.:cool:
 

jumbooze

Medlem
Sitter själv med en SIN-Jakarta i F och har funderat på om man får BtC på det flyget :D Glenn E, återkoppla gärna när du testat. Jag åker först vid Jul.
 

Glenn E

Medlem
Ja jag ska ju åka i Augusti.
Jag tänkte inte lämna flygplatsen på väg till Jakarta från Manila.:)
Det transferhotellet med pool och the private room och nu dessutom book the cook.:p
Man får se till att vara hungrig ändå på något sätt trots ett dygn med dom perignon och 30 årig whisky med tillbehör.
I Jakarta ska jag sedan bo på Grand Hyatt i en svit på 90m2+jacuzzi för poäng jag köpte tidigare. 36000 hyatt poäng för 3 nätter.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har pratat med Singapore Airlines check in personal och hennes supervisor om detta.
Supervisorn sa att jag skulle definitivt ha kunna beställa Book the Cook på Singapore - Bangkok på en eftermiddags flight.
Hon sa att det måste ha varit fel någonstans och bad mig om ursäkt för misstaget som hennes kollega har orsakat.
Hon bad också mig att skicka ett klagomål brev till Customer Relations för att uppmärksamma dem.
 

Jacob

Medlem
Det ska gå att boka book-the-cook på alla flygningar från Singapore med undantag för linjen till Kuala Lumpur (fullt förståeligt pga den korta flygtiden).
 

Jacob

Medlem
När jag bokade Book-the-Cook första gången gjorde jag det i första klass loungen i Singapore med hjälp av conciergen (det var för en senare flygning, Book-the-Cook måste bokas minst 24 timmar i förväg, som all specialmat). Då fick jag en liten bok med bilder och beskrivningar av alla rätter som jag fick bläddra igenom i lugn och ro innan hon hjälpte hon mig med matbokningen.

Jag har fortfarande kvar boken, undrar om den fortfarande trycks.
 

Dr. Miles

Expert
Det ska gå att boka book-the-cook på alla flygningar från Singapore med undantag för linjen till Kuala Lumpur (fullt förståeligt pga den korta flygtiden).

Ja, det visste jag redan. Jag skrev i mitt första inlägg i tråden.
Det som var problem var att Singapore Airlines personal på Call Centres (London & Singapore) hävdade att det inte går vilket visade det sig att det inte var sant.

Om detta hade hänt hos THAI eller United kan jag förstå men inte hos Singapore Airlines.
 
Toppen