Senaste nytt

Besviken på BA i Business class på Boston-London

Stefan62

Medlem
Just nu i BA-loungen på Logan Airport i Boston och har fått veta att det inte är någon dinner-service på flighten till London...men jag vill ju inte ha något på buffén i loungen...det blir stressigt och är denna lördagskväll är inte buffén särskild fräsch...

Jag kan nog tycka att BA skulle upplysa om det vid biljett-bokningen...
 

JensE

Medlem
Just nu i BA-loungen på Logan Airport i Boston och har fått veta att det inte är någon dinner-service på flighten till London...men jag vill ju inte ha något på buffén i loungen...det blir stressigt och är denna lördagskväll är inte buffén särskild fräsch...

Jag kan nog tycka att BA skulle upplysa om det vid biljett-bokningen...

Om du köpte resan online så står det under köpet att det är sleeper service
 

perhall

Medlem
I C borde de väl alltid kunna fixa en middag på long haul, det gör Swiss...
Har ändå inte Swiss bästa intrakontinental Business? Tycker alltid den är utmärkt och ska iväg på några igen om några veckor.
/Per
 

Concorde

Founding Member
Hade också varit något besviken om mina förväntningar inte uppfyllts. Men...

BA har inte haft full middag på kvälls flighter i Club från East Coast US sedan många år tillbaka, utan man har pre-flight supper i loungen för att minimera störningsmoment ombord på dessa korta flighter. Majoriteten på dessa flighter vill sova då dom flesta antingen åker direkt till kontoret, eller käkar frukost och får kostymen pressad medan duschen går varm i Arrivals Loungen.

Som JensE skriver; det står tydligt när man bokar kvällsflighter från East Coast att dom är s.k. sleeper service. Personligen tycker jag det är ett strålande koncept. Käka en ok middag i loungen, ett glass rött eller två, byta till t-hirt och mjukis/pyjamas byxor efter boarding. Säg till crew att väck mig inte, vill sova så länge som möjligt. Brukar bli väckt 30 minuter för landning. 5 timmar sömn.
 

Homer

Medlem
Det framgår ju som sagt när man bokar med en länk till den här sidan British Airways - Club World: Sleeper Service
Det är fö en buffé som övriga i loungen inte har tillgång till, dvs. de som åker i WT/WTP.

Ombord finns om vanligt Club Kitchen och dessutom NightCap

ba mat 2.jpg
 

AABack2ARN

Medlem
Den korta restiden mellan USAs östkust och London är faktiskt en anledning varför jag inte tycker det är värt att betala extra för C på just de sträckorna. Sleeper Service är kanske bra men förutsätter att man hinner förbi loungen och har tillräckligt med tid att äta i lugn och ro. Har man inte det så känner man sig lätt irriterad.

Blev uppgraderad vid gate till C hem från EWR en gång innan jag förstod att de inte har riktig mat på de planen. Vart snopen och lite besviken.
 

Stefan62

Medlem
Jag skrev ut allt jag kunde i samband med bokningen online på BA:s hemsida och där står inget att läsa om att det skulle vara "sleeper-service" och inte heller att "Club Kitchen" skulle ha ett mindre omfång.

Klart besviken då jag inte hann förbi någon lounge - utan istället hade planerat för en middag ombord.
 

EricT

Medlem
Det står klart och tydligt på alla flighter som har "sleeper-service". Jag tror även jag försökte förtydliga detta i din andra tråd. Även många av flygen till LHR från Mellanöstern kör "sleeper-service".
 

Homer

Medlem
Jag skrev ut allt jag kunde i samband med bokningen online på BA:s hemsida och där står inget att läsa om att det skulle vara "sleeper-service" och inte heller att "Club Kitchen" skulle ha ett mindre omfång.

Klart besviken då jag inte hann förbi någon lounge - utan istället hade planerat för en middag ombord.

Jag gjorde en testbokning för att kolla att det inte tagit bort den informationen, och det har de inte

Sleeper.jpg
klickar man på länken ovan kommer man till den här sidan
https://www.britishairways.com/travel/cwsleepservice/execclub/_gf/en_gb


Och om det inte skulle varit tydligt nog skrev ju EricT detta när du frågade om baggage
Om det är känslan av BA Club med service mm så tycker jag man ska åka club på utresan om man väljer en väg.
Hoppas du har ett tidigt flyg från BOS... de sena kör "sleeper service" och då är det mat i Loungen och sedan god natt som gäller
Bättre att välja Club på utresan tycker jag då de nästan alltid lastar bättre mat i London än av de amerikanska catering-bolagen. Är ofta missnöjd med dem matmässigt från USA. (även i F är det sämre)

Kom just från MIA med BA208 och samma sak där.

http://www.businessclass.se/british...08-varfoer-checka-hela-vaegen.html#post129209
 
Last edited:
Toppen